קרדיט: עיריית עפולה.
קרדיט: עיריית עפולה.

עשרות תלמידים ובני נוער מתנועות הנוער בעפולה יצאו הבוקר לחלק ל-1,100 ניצולי השואה בביתם פרח ונר זיכרון והקדשה אישית מראש העיר אבי אלקבץ.

בצל משבר הקורונה יצאו הבוקר עשרות בני נוער למבצע חלוקה מרגש במסגרתו חילקו ל-1,100 ניצולי השואה בביתם פרח ונר זיכרון ואיגרת בהקדשה אישית מראש העיר, אבי אלקבץ. כידוע, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות לא יתקיימו השנה טקסי זיכרון עם קהל ואוכלוסיית ניצולי השואה נדרשת להישאר בבידוד ולא יכולה, כאמור, לקחת חלק באירועים כפי שהתקיימו בשנים עברו להנצחת זיכרון הנספים בשואה.

קרדיט: עיריית עפולה.
קרדיט: עיריית עפולה.

לאור ביטול כל הטקסים ועצרות הזיכרון החליט ראש העיר, אבי אלקבץ, לקיים טקסים וירטואליים ובמקביל הנחה את מחלקת הנוער, עמותת 'דור לדור' ומינהל החינוך לגייס בני נוער מתנדבים שיגיעו לבתי הניצולים שם יחלקו להם פרח, נר נשמה ואגרת בהקדשה אישית מראש העיר בה כתב אלקבץ : "הנכם עדות חיה, זיכרון בוער, החורך את דפי ההיסטוריה בזוועות שביצעו הנאצים ביהודים. אתם נס הזיכרון ללוחמים בגטאות ולפרטיזנים ביערות, אשר נלחמו בכפירים ואשר שרדו את התופת הנאצית. העיר עפולה, בני הנוער, יחד עם חיילי פיקוד העורף מרכינים ראש לזכר הנספים ומחזקים את ידיהם של ניצולי השואה. אתם נדבך חשוב ומרכזי במסכת הערכים המונחלים מדור לדור".

קרדיט: עיריית עפולה.
קרדיט: עיריית עפולה.

חשוב לציין כי במסגרת  המיזם המשותף לעיריית עפולה לקחו חלק בני נוער הפעילים במחלקת הנוער ובתנועות הנוער, מינהל חינוך וכן עמותת "דור לדור" האמונה על האזרחים הוותיקים וביניהם ניצולי השואה בעיר. המתנדבים עברו בלמעלה מאלף בתי אב של ניצולי שואה הניחו על מפתן דלתם פרח אגרת ונר זיכרון כאשר הנר הינו לזכר בני משפחות הנספים ואילו הפרח בשביל האחיזה בחיים והתקווה לחופש וחירות.

קרדיט: עיריית עפולה.
קרדיט: עיריית עפולה.

ניצולי השואה שקיבלו את המחווה בהתרגשות רבה הודו על היוזמה. דליה בר, ניצולת שואה, כתבה "תודה רבה על תשומת הלב, הזיכרון והמפגש עם הילדים היה מרגש מאוד, בתקופה בה הבדידות מציפה זיכרונות מהעבר הטראגי".

קרדיט: עיריית עפולה.
קרדיט: עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here