גריטת רכב – יום אחד אתם תצטרכו לדעת את זה
קרדיט pixabay

לא אחת אנחנו נתקלים בסיטואציה שבה אנחנו נאלצים להעביר את הרכב שלנו לגריטה. משמע, למסור את הרכב אל חסותו של מגרש גרוטאות. היות ותהליך גריטת רכב הפך לתהליך בירוקרטי, צריך להבין שהוא מיועד לצורך פירוק הרכב, והפקת הברזל תוך מחזור הרכב. את כל התהליך ניתן לבצע מול קונה רכבים לפירוק ובמסגרת תכנית גריטה של הרכב שתסייע לכם לא רק להיות טובים אל הסביבה מבחינת איכות הסביבה, אלא גם מסייעת לצמצום הרכבים המסוכנים על הכביש, וסיוע לזיהום האוויר תוך כדי מחזור ועתיד איכותי יותר לסביבה. למה כל זה חשוב אתם שואלים? כי רכב שאין בו שימוש עלול להוות סכנה, ומפגע סביבתי.

גריטת רכב – יש מבוגר אחראי בקהל?

אנחנו מכירים היטב את הסיטואציה שאתם נמצאים בה. הרכב שפיתחתם אליו רגש עמוק, ובצדק, עומד לעבור למגרש גרוטאות ואתם עומדים מולו עצובים. זה לגמרי טבעי להיות עצובים מהעברת הרכב שלכם לגריטה, זהו לא הליך פשוט. לא בירוקרטית, ולא מנטלית.

לרכב יש משמעות אדירה עבורנו, הוא הרגליים שלנו למרחקים ארוכים. הוא לוקח אותנו למקומות שתמיד רצינו להגיע אליהם, ואנחנו חווים בו את מירב החוויות שלנו. בין אם הטובות, ובין אם הלא טובות.

ולפתע, צריך למסור אותו למגרש גרוטאות. איך ממשיכים מכאן בכלל? עם מי מדברים, ומה עושים? עוד מעט תדעו.

כאשר אנחנו מדברים על גריטת רכב אנחנו למעשה מדברים על תהליך שבו עלינו לעמוד מול האחראיים בנושא. האחראיים בנושא הם נכון לכיום משרד התחבורה בשילוב משרד האוצר.

כל אדם המעוניין להעביר את רכבו תהליך של גריטה יכול לעשות זאת, כל עוד הרכב היה במצב נסיעה, עם טסט, ושנותיו מעל לעשרים שנה על הכביש. כמו כן, על הרכב להיות במצב שלם. היה ואתם עומדים בקריטריונים אלו, יש לגשת אל משרד הרישוי עם מסמכי הרכב, המחאה מבוטלת ותעודת הזהות שלכם.

זה השלב שבו הרכב יהיה מיועד להסרה מהכביש, ואתם תקבלו כ-48 שעות לנסיעה למוסך הגריטה. כעת תקבלו אישור זמני להשתתפות בתכנית גריטת רכב ועל הרכב תקבלו כמה אלפי שקלים בתמורה למסירתו, ואף החזר אגרת רישוי בהתאם לזמן היחסי עד פקיעת תוקף הרישיון.

גריטת רכב – מה עושים עכשיו?

לאחר שכבר יצרתם קשר עם קונה רכבים לפירוק והרכב כבר קיבל את האישור הזמני זה הזמן לגשת אל סניף משרד הרישוי הקרוב אליכם. במקרה זה, בעל הרכב חייב להגיע להצהרה ועדכונים בעניין רכבו וההעברה של הרכב אל תכנית גריטת רכב הייעודית.

במידה וכאשר אתם מוסרים את הרכב למוסך גריטה אינכם יכולים להגיע, תוכלו לשלוח את הרכב עם אדם קרוב אליכם ולהעניק לו יפוי כוח לעשות זאת במקומכם. אך בכל המדובר בהצהרה למשרד הרישוי, שם תצטרכו אתם, כבעלי הרכב, להגיע.

תהליכי גריטת מכוניות היא פעילות שתפסה תאוצה בזמן האחרון ועשרות אלפי רכבים כבר מוחזרו. שי עסקי רכב בעל נסיון וותק, ישמח ללוות אתכם במקצועיות בתהליך הבירוקרטי הלא פשוט, ולהשיב לכם על כל השאלות באדיבות, וביחס אישי מרגע קבלת ההחלטה, ועד לסיום התהליך.

מאמר זה נכתב על ידי שי עסקי רכב. אנו מומחים ומנוסים בתחום הרכב, פועלים במרכז הארץ מזה מספר שנים ובעלים של מגרש רכבים מאובזר העובד על פי כל הנהלים והתקנים הרלוונטיים של משרד התחבורה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here