קרדיט שירותי בריאות כלית

כללית מרחיבה את שירותיה הרפואיים ברמת הגולן ולאחרונה נפתח שירות חדש, ייעוץ על ידי מומחה ריאות ילדים במרפאת כללית קצרין, הכירו את ד"ר שלמה כהן
הוא החליט ללמוד רפואה דווקא כששירת ביחידה מובחרת בצה"ל, אבל מה שגרם לו לפנות לתחום הריאות, בפרט תחום הריאות אצל ילדים, הייתה העובדה שהוא בעצמו היה ילד שחולה באסתמה. ד"ר שלמה כהן, מומחה במחלות ריאה בילדים, הגיע למרפאת כללית בקצרין, גם מתוך רצון להנגיש את רפואת המומחים לקהילה בצפון הארץ.
כמה פעמים הילד שלך השתעל במשך חודשים רבים לאורך השנה אך לא אובחן במחלה ספציפית? הילד משתעל ללא סיבה ניכרת לעין כל הזמן וכבר התרגל לשיעול? לדבר" ד"ר שלמה כהן "אין סיבה שילדים יחיו עם שיעול מתמשך, ובהחלט ניתן לאבחן, לטפל ולהקל על סבלם".
ד"ר שלמה כהן (56), מומחה במחלות ריאה בילדים, נולד בירושלים והוא נשוי ואב לארבעה. הוא החליט ללמוד רפואה כאשר שירת ביחידה מובחרת בצה"ל, היכולת ללמוד על גוף האדם ריתקה אותו, ועוד יותר היכולת לרפא מחלות ולעזור לחולים.

ד"ר כהן התמחה ברפואת ילדים וריאות ילדים במרכז הרפואי הדסה בירושלים, "אני בעצמי סבלתי מאסטמה כילד ולכן התעניינתי במחלה והטיפול בה, כמו כן עסקתי במחקר באסטמה בילדים", הוא מספר.
לדבריו, הוא מאמין ברפואה בקהילה, שם ניתן לטפל במרבית החולים. "כאשר ראיתי כמה זה קשה וכמה זמן לוקח לקבוע תור למומחה ולהגיע לבית החולים למומחה עצמו, הבנתי גם את הקושי של המטופלים, ואז הקמתי בירושלים מרפאת ילדים קהילתית עם מומחים בתחומים שונים לילדים", הוא מספר. לאחרונה החל ד"ר כהן לקבל מטופלים גם במחוז צפון, כאשר הקשר המידי עם הילד ועם משפחתו הם החלק האהוב עליו, כמו גם היכולת שלו לתת ברפואת הקהילה מענה מידי ומעקב אחר השינויים השונים במצבם הרפואיים של הילדים המטופלים.
כרופא ריאות ד"ר כהן מטפל ועוקב אחר ילדים עם שיעול ממושך או חוזר הסובלים ממצבים רפואיים רבים ובהם אסטמה, דלקות ריאה חוזרות, מומים מולדים, חשד לשאיפת גוף זר ובעיות נשימה המפריעות לתפקוד הילד. הוא מספר שלפעמים ישנם מצבים בהם הילד או משפחתו "מתרגלים" לשיעול הממושך או החוזר, בעוד שהילד ממשיך לסבול מבעיות בנשימה אשר אינן נפתרות ומפריעות לו לתפקד, ולעיתים אם מוזנח, גורמות לנזק לריאותיו.
ד"ר כהן מספק דוגמה אחת למחלק נפוצה – אסתמה, ממנה סובלים עד 20% מהילדים בגילאי הגן ו-10% מילדי בית הספר היסודי. מדובר על מחלה דלקתית של דרכי הנשימה שגורמת לחסימת הסמפונות. היא באה לידי ביטוי בתגובתיות יתר לגירויים שונים והתקפים חוזרים של קוצר נשימה ושיעולים. יש לה תקופות שקטות ותקופות החמרה כאשר ישנם גורמים רבים שיכולים לעורר התקף אסתמה, בין היתר זיהומים נגיפיים בדרכי הנשימה, מאמץ גופני, חשיפה לחומרים אלרגניים, חשיפה לעשן ואף בכי או צחוק ממושכים.
"לא תמיד ישנה מודעות או אבחון ראוי ובשל כך נגרם נזק וסבל מיותר לילד", אומר ד"ר כהן ומדגיש כי מטרתו במרפאה היא לאבחן, לעקוב ולטפל בילדים הללו, "להדריך אותם כיצד לתת טיפול נכון ועקבי המוביל לריפוי או לשיפור איכות חיי הילד ותפקודו בכל פעילויותיו".
לזימון תור לייעוץ רופא ריאות ילדים- ד"ר שלמה כהן במרפאת כללית קצרין יש לפנות ל2700*

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here