פיקוח וטרינרי הונחו להילחם בתופעה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

ד"ר יואל בנט, הווטרינר העירוני בעפולה, הצטרף לקריאה של ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות למיגור תופעת ההתעללות בבעלי חיים.

פיקוח וטרינרי הונחו להילחם בתופעה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

לקראת ל"ג בעומר: ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מקדם יוזמה למיגור התופעה המחרידה של ההתעללות בבעלי החיים שנרשמה בשנים האחרונות בערב ל"ג בעומר במקומות שונים ברחבי המדינה. מארגון הרופאים הווטרינרים נמסר כי בשנים האחרונות הם היו עדים לתופעה מחרידה של התעללות בבעלי חיים במהלך אירועי ל"ג בעומר. "מחובתנו להילחם בתופעת ההתעללות שאינה מוסרית ומביאה לפגיעה חמורה בבעלי חיים ואף למותם" מסר ד"ר בנט והוסיף כי השירות הווטרינרי העירוני ביצע הסברה בקרב העובדים כיצד עליהם לפעול למניעת התעללות בבעלי חיים אם וכאשר כזאת תדווח או תתרחש בנוסף לפנייה לציבור הרחב באמצעות כלי התקשורת כדי להעלות את המודעות לתופעה השלילית וכדי לרתום את התושבים שיפעלו למיגורה.

בנוסף פירט ד"ר בנט מספר המלצות לציבור כיצד לנהוג בערב ל"ג בעומר ובראשם המלצה לא להביא בעלי חיים וחיות מחמד לאזור המדורות ולהשאירם בבית, שכן המולה ודוחק עלולים להבהילם ולגרום לחרדה. כמו כן סביבת המדורה נחשבת למסוכנת בשל הימצאות גחלים לוהטות, גיצים שעלולים להיכנס לפרוות הכלבים, מסמרים חלודים וחתיכות של עצים. אם לא די בכך, על יד המדורה ניתן למצוא גם שאריות מזון עטופות נייר אלומיניום או שיפודי עץ שעלולים לפצוע קשה מאוד את הכלבים.

ד"ר יואל בנט רופא וטרינר העירוני : "בכל מקרה שבו יש חשד למעשה התעללות בבעלי חיים יש להודיע לגורמי האכיפה העירוניים ולשירות הווטרינרי העירוני. בעזרת שיתוף פעולה מצד גורמי האכיפה ומצד התושבים הערניים נצליח למגר את התופעה לרווחת בעלי החיים ולרווחתנו כולנו". יש לציין כי בנוסף פרסמה הרשות אזהרות כלליות לציבור לקראת ל"ג בעומר באתר האינטרנט של הרשות וכן בעמוד הפייסבוק העירוני.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here