הושקה בעכו מועצת נשים עירונית
צילום: דוברות עיריית עכו

במעמד ראש העיר עכו, שמעון לנקרי וסגניתו שרי גולדשטיין הושקה בשבוע שעבר מועצת נשים עירונית בטקס חגיגי ובהשתתפות נשים רבות.

הקמת מועצת הנשים מהווה את שיאה של התוכנית "עיר לכולן" שהחלה לפעול בעכו לפני כשנה וחצי. בחודש מאי 2018 חתמו ראש העיר ובכירי העירייה על אמנה לשוויון מגדרי והקמת מועצת הנשים מהווה צעד אופרטיבי ראשון.

במועצת הנשים העירונית ייטלו חלק 40 נשים המהוות את הפסיפס האנושי הייחודי לעיר עכו – יהודיות, ערביות, דתיות, חילוניות, צעירות ומבוגרות.

מועצת הנשים תתמקד בתכלול הפעילות העירונית לנשים, בהצבעה על צרכים הייחודיים ובקידום פרויקטים.

ראש העיר, שמעון לנקרי: "אני רואה במועצת הנשים שקמה תפיסת עולם, התווית דרך ומסר של אחדות. כשאת מובילה, את גם מקבלת, את מרגישה שלמה. זו ההזדמנות לומר תודה, אנחנו פה לא מאחוריכן, אלא איתכן כדי להיות שותפים פעילים בדרך שלכן".

אתי סבג, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: "שוויון, אין משמעותו חלוקת המשאבים באופן יחסי. שוויון משמעותו מענה הולם לצרכים השונים שיש לכל אחד ובכך תתמקד פעילות מועצת הנשים".

ד"ר ג'נאן פראג'-פלאח, יו"ר עמותת חזון נשות עכו: "אנחנו כאן, כל אחת מייצגת דור אחר. הייתה פה פעם מועצת נשים ערביות והפעם הכח כפול כי יש גם יהודיות וערביות".

נשות המועצה יעברו תחילה תהליך הכשרה מקצועי ע"י עמותת "איתך- מעכי" ומכון אדווה ולאחר מכן יחלו בפעילותן ההתנדבותית לטובת תושבי העיר.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here