קרדיט: Canva

מה חשוב לדעת לקראת פרוייקט התחדשות עירונית?

קיימים סוגים רבים ומגוונים של פרוייקטים בתחום הנדל"ן. אך אין כל ספק לדעת מומחים בתחום, שפרוייקטים של התחדשות עירונית הם בין המסובכים יותר שקיימים בשוק. זאת משום שמדובר בבנייה על קרקע ששייכת כבר לבעלי נכס. אם במצב רגיל של בנייה שלא כחלק מפרוייקט של התחדשות עירונית הקרקע ללא בעלים, הרי שבמצב של התחדשות עירונית הדיירים המקוריים הם צד לעניין.

כחלק מחובת הגינות, לא ניתן להתעלם מהרצונות שלהם וגם להם יש אינטרסים שיש להגן עליהם. במצב של פינוי בינוי, יש לרוב מצב של סימטריה בין הקבלן לבין הדיירים, אך זה הוא לא תמיד המצב. לרוב הצדדים ירצו לפעול בשיתוף פעולה למען הגשמת המטרה ההדדית המשותפת והיא סיום הפרוייקט בהצלחה מהר ככל הניתן.

הקבלן ירצה לקבל תוספת של דירות לבניין שאותן יוכל למכור ולהרוויח כסף, והדיירים יקבלו דירות משופצות ותשתיות מודרניות שעומדות בתקנים החדשים. אך לעיתים ישנם פערי כוחות בין הצדדים והם מורגשים היטב. לעיתים יהיה צורך לגשר על הפער בכוחות באמצעות עו"ד מומלץ להתחדשות עירונית.

אכן, עו"ד מומלץ להתחדשות עירונית יוכל להכווין אתכם ולתאר לכם את כל מה שחשוב לדעת ולשים לב אליו לפני תחילת הפרוייקט ובמהלכו.

לאילו דברים חשוב לשים לב?

הכנו רשימה של דברים שחשוב להקפיד עליהם בעת ביצוע של פרוייקט התחדשות עירונית

  • ראשית, הקפידו שחתימות על מסמכים תיעשה אך ורק בנוכחות של עו"ד מומלץ להתחדשות עירונית. מדוע? חתימה על דף יכולה להיתפס אצל האדם הפשוט כפעולה ]שוטה ולא בהכרח מחייבת אך לא כן הדבר. חתימה יכולה להתפרש כמחייבת מבחינה משפטית. לכן, חשוב לחתום רק לאחר שעורך הדין בדק את היזם, כולל הניסיון שלו בתחום, האיתנות הפיננסית שלו ועוד.
  • שנית, עורך דין יכול לברר עבורכם מה היא עמדת הרשות המקומית ביחס לפרוייקט ולהיות בקשר עמה. העירייה תוכל להעביר מידע קריטי בעבור הפרוייקט ותרצו שאת המידע הנחוץ יעביר לכם מישהו שיודע מה לחפש.
  • שלישית, חשוב שהחוזה יהיה ברור מבחינת השלבים שהוא מגדיר. כדאי מאוד להגדיר בבירור מה הסטטוס של כל שלב בפרוייקט כדי למנוע פרשנויות שונות.
  • רביעית, חשוב לדרוש בחוזה שקיפות. לאורך הדרך תרצו שהקבלן ייתן לכם תמונת מצב מדוייקת ביחס להתקדמות הפרוייקט ולא ינסה להתחמק ממתן תשובות כלפיכם. לכן, כדאי להיעזר באיש מקצוע שיוכל לעמוד על הזכויות שלכם.
  • לפני שאתם בוחרים ביזם, כדאי לכם לברר הצעות חלופיות עם יזמים אחרים שאולי יוכלו לתת לכם הצעות משתלמות יותר. שוק ההתחדשות העירונית נמצא בשפע חסר תקדים בהמון ערים ברחבי הארץ. מכאן שיש לא מעט תחרות שאולי תוכל להטיב עמכם. תנסו לבדוק עם עורך הדין שלכם אם הוא יכול להשיג עסקה טובה יותר עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here