שלט חוצות באיזור הצפון של חברת Artlist קרדיט: Artlist

תעשיית ההייטק בישראל כבר מזמן קיבלה הכרה כסיפור הצלחה, ובשנה החולפת הוכיחה את עוצמתה כשהמשיכה להתקיים ולצמוח לצד משבר הקורונה, והפכה למנוע כלכלי עיקרי של המדינה כולה. עם זאת, עיקר התעשייה עדיין מרוכז במרכזה של ישראל, באזור גוש דן ובתל אביב בפרט, ולכן לראות חברה שצמחה בצפון – ונשארה בצפון – זו תמיד בשורה חשובה ומשמחת.

כזו היא חברת Artlist, המייצרת ומפעילה מאגרי תוכן עם למעלה מחצי מיליון מדיות דיגיטליות לשימוש יוצרי תוכן וידאו וסרטים ברחבי העולם. לפני 7 שנים, יוצר הוידאו עירא בלסקי ממעלה גמלא, נתקל בקושי לאתר מוזיקה איכותית שתלווה סרטונים שערך והפיק, והעלה רעיון מטורף: להקים אתר שירכז תכני מוזיקה רבים ואיכותיים ליוצרי וידאו, מבלי שייאלצו להסתבך עם תשלום פר-שיר וזכויות יוצרים.
עירא שיתף ברעיון את המפיק המוזיקלי שזכה באלבומי זהב ופלטינה אסף איילון, וגייס חברים נוספים – אייל רז, מפיק מוזיקלי, ואיציק אלבז, מפתח אתרים ומהנדס חווית משתמש. במרץ 2016 יצאו לדרך עם האתר "ארטליסט" שכלל קטלוג של כ-700 שירים, שהפך במהרה להצלחה מסחררת, עם 180 עובדים, מעל חצי מיליון קטעי מוזיקה, אפקטים קוליים, טמפלטים, פריסטים, תוספים, מעברים ואנימציות גרפיקה, פלטפורמת סטוק וידאו (Artgrid) עם כ-150 אלף קטעי וידאו, כאשר כל אלו מתעדכנים על בסיס יומיומי.

 

ארבעת הצפונים במקור החליטו להקים את מטה החברה בצפון הארץ, בקיבוץ אפיקים, לאחר שחיפשו מבנה מתאים בין הקריות, שם איציק גר, לרמת הגולן, ממנה מגיעים עירא, אייל ואסף. את תחילת הדרך עשו במשרדים בפארק התעשייה אדיסון ליד קיבוץ אפיקים, אך כשהשטח שם לא הספיק – הגיעו אל חדר האוכל בקיבוץ אפיקים שבעמק הירדן, שהוקם ב-1965 ונשאר ריק רוב השנה לאחר הפרטת המטבח הקיבוצי.

לאחר שיפוץ מאסיבי בשטח של כמעט 800 מ"ר משטחו הכולל של המבנה, הפך חלק מחדר האוכל של הקיבוץ למשרדים מעוצבים עם נוף אל רחבת דשא גדולה.

במהלך חמש השנים האחרונות, לאחר שיצאו עם האתר הראשוני, ארטליסט פתחה משרדים נוספים בת"א ורעננה, על מנת לעמוד בקצב הצמיחה המהיר של החברה ובגיוס כוח האדם הרב, אך מטה החברה נותר באפיקים.

 

בתחילת הדרך החברה כיוונה לתת מענה ליוצרי וידאו מקצועיים, אך לאורך הזמן הבינו שדווקא היוטיוברים – מהווים אחוז גדול מקהל היעד, וכ-30% מרוכשי התוכן של ארטליסט מפעילים ערוצים ביוטיוב, בהם כמה שמות גדולים כמו Unbox therapy, עם 17.9 מיליון עוקבים, ו-carwow, עם 5.5 מיליון עוקבים.

בניגוד לפלטפורמות מדיות דיגיטליות קיימות, המצריכות רכישת מנוי מוגבל או רכישת רישיון נפרד לכל קטע וידאו או אודיו, ארטליסט פועלת במתכונת של מנוי שנתי וללא הגבלה – בין אם בכמות התוכן או בשימוש בו, כל זאת תוך כדי שמירה על איכות המדיה שהיא מספקת. כך מציעה היום ארטליסט קטלוג של יותר מ-20 אלף קטעים מוזיקליים לצד יותר מ-26 אלף אפקטים קוליים (צליל של גזירת מספריים או חיתוך ירקות למשל), ופלטפורמה המציעה קטעי וידאו עם למעלה מ-150 אלף קליפים.

לאחרונה אף רכשה החברה את פלטפטפורמת המדיה הדיגיטלית Motion Array האמריקאית ב-65 מיליון דולר, כחלק מהמטרה ליצור One stop shop, פיתרון מקצה לקצה, עבור יוצרי התוכן.

 

שלטי החוצות יוצאי הדופן שנראו לאחרונה בנוף הצפוני מעידים על המשך התרחבותה של ארטליסט, שמגייסת עובדים לעשרות משרות חדשות במשרדי החברה באפיקים, בהן משרות טכנולוגיה (מפתחים, מהנדסים), שירות לקוחות, שיווק, וידאו, תוכן ועוד.

את כלל המשרות ניתן למצוא באתר הקריירה של החברה: www.artlistjobs.io

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here