הכוכבים של הקורונה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

מאז פרוץ משבר הקורונה המשיכו פקחי יחידת הפיקוח בעיריית עפולה לעבוד מסביב לשעון. הפקחים הניחו בצד את אכיפת החנייה בכחול לבן ונתנו סיוע, תמיכה וליווי לתושבים ואוכלוסיות שנזקקו לסיוע בזמן הסגר. ולא שכחו לפרגן גם למנהלם המוערך.

הכוכבים הגדולים של משבר הקורונה הם ללא ספק עובדי עיריית עפולה שעמלו לילות כימים במבצעים עירוניים כדי לספק לתושבים בעפולה כל מחסור בעת ימי הסגר והבידוד. אחת היחידות שבלטה בין עובדי העירייה הייתה יחידת הפיקוח שמונה 17 פקחים, שהניחו בצד את האכיפה בכחול-לבן שהוקפאה בעת המשבר ולצד ביצוע משימות שוטפות של שמירה על הסדר והניקיון במרחב הציבורי, נרתמו כל הפקחים ללא יוצא מן הכלל לסיוע במבצעי חלוקת מזון במסגרתם הגיעו עד לבתי התושבים, בעיקר אזרחים וותיקים, שלא יכלו לצאת מהבית בתקופת הסגר, משפחות שנזקקו לסיוע, תלמידים שזכו לקבל ארוחת צהריים חמה כחלק מתכנית מפעל ההזנה של משרד החינוך וכן ערכות יצירה והפוגה לילדים.

"הייתה תחושה של שליחות. כולם נרתמו למשימה במסירות אין קץ, הפקחים עבדו מסביב לשעון לעיתים עד השעות המאוחרות של הלילה, בערב חג הפסח חילקו חבילות מזון וחלקם המשיכו במשימות עד לימים אלה, הכל כדי שלא יחסר לאף אחד אוכל ומצרכים חיוניים" כך אמר יהודה כהן, מנהל יחידת הפיקוח, שהיה בעצמו בבידוד במשך תקופה בעקבות היותו בקבוצת סיכון על פי הגדרות משרד הבריאות, והוסיף: "נדהמתי לגלות את הבגרות הלכידות, וההירתמות מצד העובדים, אני גאה בהם, הם עבדו עם הלב והנשמה".

הפקחים כמובן לא נשארו אדישים להערכה שזכו מכלל הציבור בכלל וממנהלם בפרט כאשר הפתיעו אותו ביום הולדתו שחל לאחרונה עם עוגת יום הולדת שקנו לו. כאשר יצא מביתו על מנת לחתום על טפסי ביצוע המשימות היומיים, נדהם כהן לגלות בפתח ביתו את כל הפקחים כשהם לבושים במדי היחידה עוטים מסכות ואוחזים בידם את עוגת היום הולדת. חשוב לציין כי את האירוע ציינו העובדים תחת כללי ההתנהלות של שמירת מרחק אך דאגו לברך ולשיר למנהלם גם ממרחק של שני מטרים. את ההפתעה סיכם כהן במשפט: "יש לנו משפחה חמה ומקצועית שהולכת איתי דרך ארוכה. אני מודה להם מעומק הלב על המסירות המקצועיות שהפגינו לכל אורך התקופה, הם הוכיחו בגרות והסיוע שלהם לחברה היא חשובה לי מעל הכל".

הכוכבים של הקורונה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here