המטבח של סבתא
דוברות עיריית מגדל העמק

חוברת מתכונים הופקה למשתתפים על בסיס מתכונים בריאים שהוכנו במהלך כל השנה. הפרויקט בו השתתפו 100 קשישים זכה לאירוע סיום מרהיב

תהליך הזקנה מלווה בשינויים פיזיולוגיים וביולוגיים בגוף האדם. המפתחות ליצירת חיים בריאים ומלאים בגיל המבוגר מתמקדים בשינוי התנהגות, בהשקעת מאמץ ובהרחבת הידע.

במסגרת מיזם לפיתוח תוכניות לאזרחים ותיקים בשיתוף עיריית מגדל העמק והמשרד לשוויון חברתי הוקם בעיר באמצעות המדור לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים מיזם חדשני וייחודי שנקרא המטבח הבריא של סבתא.
המיזם ייחודי ושונה מתוכניות תזונה אחרות בכך שמביא להעלאת המודעות לתזונה בריאה, בד בבד עם שימור וכבוד למסורות הבישול הרבות איתן הגיעו מקהילות שונות בעולם למגדל העמק.

המיזם פעל בשלושה מועדונים שמייצגים מטבחים שונים – המטבח המזרחי, המטבח הרוסי והמטבח האתיופי. במיזם השתתפו כ-100 קשישים והוא זכה להצלחה רבה.
בשבוע שעבר התקיים אירוע סיום חגיגי של המיזם בהשתתפות כל משתתפי התוכנית. היו דוכני טעימות של כל מאכלי הסבתות, מגוון מאכלים, טעמים וריחות מכל המטבחים. הוקרן סרט מרגש המסכם את הפעילות, התקיימה הרצאה בנושא תזונה נכונה ופעילויות חווייתית בנושא תזונה נכונה לגיל השלישי.

לכל המשתתפות חולקו סינרים שעוצבו במיוחד עבורם עם סמל של המיזם וחוברות מתכונים המאגדות את כל המאכלים שהוכנו במהלך השנה.
באירוע נכח ירון מנשה, ראש תחום בכיר רשויות מקומיות במשרד לשוויון חברתי שבירך ושיבח את הנהגת מגדל העמק ואת הצוות המקצועי על הפעילות הענפה והמגוונת שיש במגדל העמק למען הגיל השלישי.

ברכה בן סדון, מנהלת המדור לאזרחים ותיקים אמרה: "במגדל העמק נותנים כבוד גדול לגיל השלישי ובתוך כך ישנה חשיבות גדולה לשימור המסורות, המנהגים והתרבות. מיזם המטבח הבריא של סבתא מדגיש בו בזמן גם את הכבוד למטבח המסורתי וגם את חשיבות נושא התזונה הנכונה בגיל השלישי. תודה מיוחדת לסימה אזולאי שחלמה את המיזם ועל חוויה קולינרית ערכית ומשמעותית לוותיקים ולרכזות המועדונים על תפעול המיזם".

מומי בן סימון ,יועץ ראש העיר לענייני אזרחים ותיקים ומנהל האגף לשירותים חברתיים סיכם: "יש לנו כבוד לתרבות ולמסורת האוכל והסיפורים המשפחתיים שמחברים בין עבר, הווה, עתיד. המאכלים של הסבתות עוברים מדור לדור במשפחות ומשמרים טעמים וריחות, זיכרונות ומסורת שאסור לאבדה. אני שמח שהצלחנו לעשות למען אוכלוסייה זו בשימור ותיעוד של מסורת ותרבות זו".

סגן ראש העיר הממונה על תיק הרווחה אלי בקסיס בירך והדגיש את העשייה הבלתי פוסקת של הרשות ואנשי המקצוע למען הגיל השלישי וריגש את המשתתפים בדבריו החמים: "הכבוד והמקום המיוחד שהרשות מעניקה לגיל השלישי באים לידי ביטוי בכל התוכניות, הפרויקטים והעשייה למענם בכל תחומי החיים המופעלים ע"י המדור לאזרחים ותיקים באגף הרווחה. נמשיך לפעול למענם ללא לאות ולקיים את מצוות "אל תשליכני לעת זקנה".

המטבח של סבתא
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here