פרופ' דן לבנון- מנהל מדעי של מכון המחקר מיגל צילום באדיבות מיגל מכון מחקר

בכנס וירטואלי שהתקיים השבוע, הציגו המכללה האקדמית תל חי ומכון המחקר מיגל בפני חברי 'האקדמיה הישראלית למדעים' – הוועדה המייעצת לות"ת ולמל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), את הפעילות המחקרית של כל אחד מהמוסדות וכן את הפעילות המחקרית המשותפת, המהווה שילוב ייחודי, התורם לקידום המחקר והמדע בישראל ובגליל. במהלך המפגש, הציגו חוקרי המכללה האקדמית תל- חי וחוקרי מכון המחקר מיגל, את תחומי המחקר המגוונים ובתום הצגת הפעילות, התקיים דיון עם חברי הוועדה המייעצת והחוקרים הבכירים.

פרופ יוסי מקורי- נשיא המכללה האקדמית תל-חי
צילום באדיבות המכללה האקדמית תל-חי

"המכללה האקדמית תל-חי ניצבת היום בצמרת המכללות האקדמיות הציבוריות בארץ ומובילה בתחום המחקר" אומר נשיא המכללה פרופ' יוסי מקורי "חוקרי המכללה הציגו בפני הוועדה המייעצת לאקדמיה הישראלית למדעים, קשת רחבה של תחומי מחקר, ביניהם מחקרים היסטוריים, ארכיאולוגיים ופרה- היסטוריים, מחקרים מתחום הפסיכולוגיה, המזון, התזונה, החקלאות ועוד וכן מחקרים העוסקים בנדידת עופות ובעלי חיים שונים, החולפים באגמון החולה, שם ממוקם מרכז המחקרים של החוג למדעי החי במכללה. אני מקווה, כי בעקבות הביקור תוגדר המכללה האקדמית תל-חי כמכללת מחקר, צעד שיאפשר תנאים משופרים לקיום מחקר מתקדם על ידי אנשי הסגל שלנו, שחלק משמעותי מהם חוקרים במיגל".

לדברי המנהל המדעי של מכון המחקר מיגל, פרופ' דן לבנון: "מכון המחקר מיגל נמצא בחזית המדע בתחומי הביוטכנולוגיה, מדעי הצמח, מדע הסביבה, תזונה ותוספי תזונה, חדשנות באיסום פירות ויחידת מחקר ופיתוח לייצור חקלאי". עוד ציין: "מיגל מהווה מוקד מחקר ופיתוח ליצירת ערך בגליל ובגולן בארבעה היבטים משמעותיים: שיתוף עם התעשייה וחברות הזנק, חינוך ושיתוף בידע עם המכללה האקדמית תל-חי ומרכז המזון שיוקם בה, פעילות קהילתית בשיתוף החברה לפיתוח הגליל, תכנית המו"פ של האיחוד האירופי ומרכז השלטון המקומי וכן פיתוח מרכזי מצוינות".

פרופ' דן לבנון- מנהל מדעי של מכון המחקר מיגל
צילום באדיבות מיגל מכון מחקר

פרופ' רשף טנא, ראש וועדת האקדמיה למדעים המייעצת הביע את תודתו העמוקה לפרופ' יוסי מקורי נשיא המכללה האקדמית תל-חי, לפרופ' סנאית תמיר המשנה לעניינים אקדמיים במכללת תל-חי, לפרופ' דן לבנון המנהל המדעי של מכון המחקר מיגל ואמר: "נהנינו מאד מ'הביקור הווירטואלי' ומהסקירות של ההנהלה והחוקרים. הדגמתם יוצא מהכלל שמחקר מצוין יכול להתקיים לא רק במרכז אלא גם בפריפריה והוא תלוי במידה רבה בנחישות החוקרים ובסקרנותם המדעית. הוועדה האקדמית תשמח לקבל מפרופ' דן לבנון ומפרופ' יוסי מקורי מסמך המשקף את החזון של המכללה האקדמית תל-חי ושל מכון המחקר מיגל ונשמח לשלבו בדו"ח הביניים (ינואר 2021), או בדו"ח מצב המדע 2022 עם המלצות ברורות" אמר פרופ' רשף טנא ראש וועדת האקדמיה למדעים.

בדיון המקוון השתתפו מטעם הוועדה המייעצת גם פרופ' רוני אלנבלום, פרופ' ישראל ברטל ופרופ' מיכל פלדמן.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here