ראש העיר מארח בלשכתו את השר אדלשטיין, פרופ גרוטו ורופאת המחוז קרדיט: דוברות עיריית עפולה

שר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ורופאת המחוז ד"ר מיכל כהן דר הגיעו לביקור עבודה בעפולה וציינו לטובה את המאבק של עיריית עפולה והעומד בראשה אבי אלקבץ בנגיף הקורונה שהביא את העיר לירוקה.

קצת יותר משבוע לאחר שהפכה שוב לעיר ירוקה, אירח ראש העיר אבי אלקבץ בלשכתו את שר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ורופאת המחוז ד"ר מיכל כהן דר בביקור עבודה במהלכו סקר בפניהם על המאבק של העיר עפולה לאורך שני גלי התפרצות נגיף הקורונה וכיצד הפכה עפולה מעיר אדומה לירוקה.

בהמשך התקיים בפארק העירוני שולחן עגול עם אנשי מקצוע נוספים שהיו שותפים למאבק ובראשם מפקד נפת עמקים של פיקוד העורף אל"מ ניסים תורג'מן, יקל"ר עיריית עפולה סא"ל במיל' דודי נחום, מנהל מחוז גלבוע במד"א יוסי פחימה, סגן מפקד תחנת משטרת עפולה רב פקד משה גור ומנהלי אגפים שסקרו אף הם בפניי השר את המאבק העירוני.

קרדיט: דוברות עיריית עפולה

בסיום המפגש הציג ראש העיר אלקבץ את החזון העתידי להפוך את עפולה ל"עיר בריאות" המטפחת אורח חיים בריא, ספורט, איכות חיים ושירותי רפואה איכותיים והכולל בתוכו שמירה על איכות הסביבה, הקמת פארקים ושמירה על הירוק, הקמת מתקני ספורט וטיילות, עידוד וחינוך לפעילות ספורט ושמירה על אורח חיים בריא וכן עידוד הקמת מרכזי רפואה איכותיים כגון מרכז שיקום אזורי, בית ספר אקדמי ללימודי וטרינריה ועוד.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' גרוטו שציין ביום הביקור את יום הולדתו, הופתע על ידי ראש העיר שהעניק לו עוגת יום הולדת בצורת רמזור אמר במהלך המפגש: "מנהיגות אמיתית לוקחת סמכויות ולא ממתינה שייתנו לה, זה בדיוק מה שעשו פה בעפולה כי ראש רשות מכיר הכי טוב את העיר שלו למשל החלטה להשאיר את הפארק פתוח או קריאה לצוותי הגנים לעשות בדיקות בטרם החזרה ללימודים ועוד".

ראש העיר מפתיע את גרוטו עם עוגת היום הולדת
קרדיט: דוברות עיריית עפולה

שר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין התייחס אף הוא בדבריו למאבק המוצלח של עיריית עפולה והעומד בראשה ואמר: "מגיעה מילה טובה לראש העיר עפולה ולעשייה שנעשתה בנושא של הקורונה, עפולה היא דוגמא שאפשר לעשות דברים טובים בשטח והנתונים בשקף לא משקרים". לגביי החזון של ראש העיר אלקבץ להפוך את עפולה ל'עיר בריאות' אמר השר אדלשטיין: "לעפולה יתרון יחסי שיש לה תשתית קיימת ובראשה את מרכז רפואי העמק. אנחנו במחסור ארצי גדול במרכזי שיקום ואם היינו מדברים על תכנית להקים מרכז השתלות, אז הייתי אמור שאין צורך אבל בתחום מיטות שיקום המצב שונה לחלוטין לכן אנחנו מאוד נשמח לקדם את היוזמה ולסייע במה שאנחנו יכולים. כנ"ל גם לגביי בית ספר לווטרינריה נלווה את התהליך מול משרד החקלאות והמל"ג".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here