ראש מינהל חינוך טינה ולדמן , מנהל התכנית הארצית ראובן צמח, מנהלת בית הספר פרח בר כהן וסגניתה זיוה מויאל ומנהלת תחום יסודי ברשות גלית דגן. קרדיט צילום: עיריית עפולה

תכנית "הטייסת" החלה את פעילותה בבית הספר "יהלום" בהרצאה וירטואלית שנתן א' טייס חיל האוויר במהלכה סיפר לחניכי התכנית, תלמידי כיתות ה-ו בבית הספר "יהלום" בעפולה על חייו של טייס מבצעי בחיל האוויר. 

 

תכנית "הטייסת" שהושקה לפני כ-15 שנה במגדל העמק, אומצה על ידי 'קרן רמון' והופצה לבתי ספר רבים ברחבי הארץ, סוגרת מעגל כאשר החלה השנה לפעול בבירת העמק, עפולה. התכנית שזכתה בפרס משרד החינוך לתכנית חינוכית מצטיינת וכן זיכתה את חיל האוויר בפרס הרמטכ"ל ליחידה מתנדבת בשל מעורבותן של טייסות מבצעיות בפעילות השוטפת, מבקשת לקדם מצוינות בקרב התלמידים באמצעות יצירת קשרים בין טייסי חיל האוויר המהווים עבור החניכים מודל לחיקוי מעורר השראה. אחת לחודש מתקיימים מפגשים עם הטייסים, כאשר אלה מגיעים לבתי הספר, וכן החניכים מגיעים לביקורי גומלין בטייסות. 

הרעיון מאחורי תכנית הטייסת היא לטפח בקרב התלמידים מוטיבציה וחתירה למצוינות באמצעות המפגש עם הטייסים ובעזרת דיאלוג מעצים בין מנחי התכנית, המנהיגים החברתיים והילדים. 

ראש מינהל חינוך טינה ולדמן , מנהל התכנית הארצית ראובן צמח, מנהלת בית הספר פרח בר כהן וסגניתה זיוה מויאל ומנהלת תחום יסודי ברשות גלית דגן. קרדיט צילום: עיריית עפולה

בבית הספר וראשי הפרויקט הכינו תכנית גם לעת הקורונה כאשר המדריכים עובדים באופן שוטף עם החניכים, הן בזום והן במפגשים אישיים, הכוללים אימון אישי עבודה ביומן מסע וביצוע פעילות בקבוצות קטנות. בתהליך האימון האישי הקבוצתי מתפתחת מסוגלות אישית, הערכה עצמית ואחריות אישית וחברתית תוך חתירה למיצוי מצוינות. 

בהמשך צפויים התלמידים לקיים מפגשי זום של קבוצות חברתיות, לבצע סימולציות, שיחות הורים ותלמידים ופגישות עם הצוות החינוכי על מנת להטמיע את התפיסה ולהשתלב בתרבות ובאורח החיים המעודד העצמה ומנהיגות. כמו כן הבוגרים זוכים להית טייסים ליום אחד ולהטיס מטוס בסימולטור f16. בסיום שנת הלימודים בוגרי התכנית עתידים לקבל מקבלים טיסה חווייתית בשמי הארץ. 

א', מדריך התכנית בבית ספר יהלום, סיכם את המפגש המרגש עם התלמידים: "בימים אלה בהם המציאות מאופיינת על ידי תנודתיות, חוסר וודאות מורכבות ועמימות עבור תכנית הטייסת זו הזדמנות לייצר קהילת משמעות ושייכות, לייצר קבוצה איכותית ומרחוק לפתח גאוות יחידה ועוגנים של ביטחון". 

פרח בר כהן מנהלת בית הספר "יהלום" ברכה על התכנית שמעודדת תלמידים לחלום: "התפיסה החינוכית שלנו נשענת על החינוך ההומניסטי המאמין כי הילד נמצא בתהליך שיפור מתמיד וכי שכלול היכולות הינו תהליך אינסופי. תפקידנו לזמן במרחב הלמידה הזדמנויות למפגש זה במטרה לחנך את הילדים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם, לשכלל את היכולות ולהיות בתהליך של שיפור מתמיד. לחלום בגדול! להעז! להגשים! לראות בכל קושי הזדמנות ליצירה של משהו חדש ואחר. בדרך לראות את מי שסביבנו ולהעביר את זה הלאה״.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here