אלקבץ בשיחה עם ראש הממשלה. קרדיט צילומים: דוברות עיריית עפולה

עפולה שהייתה העיר 'הכי ירוקה בישראל' עם השקת פרויקט הרמזור, הפכה לעיר אדומה אך ראש העיר אבי אלקבץ שנדבק בנגיף בעצמו החליט לא לוותר ובעזרת מערך חקירות עצמאי, מערך הסברה ממוקד אכיפה קשוחה הצליח להחזיר את עפולה להיות עיר ירוקה. 

בשורות טובות מעפולה: כשלושה שבועות בהן הייתה 'עיר אדומה' הצליחו בעיריית עפולה יחד עם התושבים לבלום את התחלואה ולהפוך, שוב, לעיר ירוקה. כזכור, עם השקת תכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו לפני הכניסה לסגר השני, הראו נתוני התחלואה הנמוכים כי עפולה הינה ה"העיר הכי ירוקה בישראל". עם התפרצות הגל השני, הפכה עפולה כמו רשויות רבות במדינה למשך שלושה שבועות לעיר אדומה עם נתוני תחלואה גבוהים שכללו בתוכם גם את ראש העיר אלקבץ שניהל את המאבק האישי בנגיף לצד המאבק בתחלואה העירונית בכל הכוח ולאחר עבודה קשה של הרשות והתושבים גם יחד, חזרה העיר השבוע להיות ירוקה. 

כזכור, בעיריית עפולה מינו מיד עם פריצת הגל הראשון את מנהלת אגף 'בקרה וחדשנות' לממונת קורונה עירונית ויחד עם צוותה טיפלו בקשר שבין החולים, משפחותיהם והרשות. כבר בגל הראשון ביצעו אנשי האגף חקירה אפידמיולוגית עצמאית כדי לנסות ולקטוע את שרשרת ההדבקה בתוך המשפחות מהר ככל האפשר לצד בדיקה וזיהוי של צרכים בקרב חולים ובני משפחתם וכן חולים מבודדים וזאת במקביל לחקירות שמשרד הבריאות ביצע. בנוסף, קיימה העירייה עשרות מבצעים עירוניים לחלוקת מנות וחבילות מזון לחולים ובני משפחתם לאורך כל הגל הראשון שהסתיים בהצלחה. 

אלקבץ בשיחה עם ראש הממשלה. קרדיט צילומים: דוברות עיריית עפולה
אלקבץ מיד עם חזרתו לעבודה לאחר שהחלים. קרדיט צילומים: דוברות עיריית עפולה

אך ככל שהגל השני התקדם חלה עלייה חדשה בתחלואה, שכללה גם את ראש העיר אבי אלקבץ שהחליט לחלק את העיר לרבעים ולהציב מתחמי בדיקת קורונה בכל רובע לדוגמא כאשר חלה התפרצות בקרב הקהילה הליטאית בגבעת המורה, פנה אלקבץ לקופות החולים שפתחו בשכונה מתחם קורונה מה שאפשר מאות בדיקות בזמן קצר, קטיעת שרשרת התחלואה, על ידי פינוי המאומתים למלוניות או בידודם בבתים תוך מתן סיוע יומיומי של העירייה באמצעות סלי מזון, תרופות ועוד. 

הודות לשיתוף פעולה צמוד של העירייה עם מד"א בהובלת מנהל האזור יוסי פחימה ופיקוד העורף ובראשם מפקד הנפה אל"מ ניסים תורג'מן, מפקד היקל"ר סא"ל דודי נחום תושב העיר וקצינים נוספים שעמלו לילות כימים, נפתח מתחם קורונה ענק שרשם מאות בדיקות וייפתח גם ביום א' הקרוב שוב ובמקביל סיימו אנשי צוות חמ"ל הקורונה של העירייה את ההכשרה של פיקוד העורף לביצוע חקירות עצמאיות באופן מקצועי עם סמכויות נרחבות יותר והפיכתם ל"נאמני קורונה" שתפקידם ליצור קשר יומיומי עם חולים מאומתים במטרה לעצור מהר ככל האפשר את שרשרת ההדבקה ולזהות צרכים של חולים ומבודדים. 

בנוסף קיימה העירייה קמפיין הסברה נרחב בתקשורת, ברשתות החברתיות ובמרחב הציבורי שכלל ניידת כריזה שהפיצה מידע וחלפה בשכונות גם לטובתם של אלה שאינם מחוברים לאינטרנט, מבצעי חלוקת מסכות והגברת אכיפה שכללה מתן מאות התראות ודוחות לתושבים שלא עטו מסיכה על פניהם כל זאת במטרה להחזיר את עפולה לצבע הירוק שיאפשר בהמשך הדרך לקיים שגרת חיים חופשית יותר שתכלול תנועה ללא הגבלות, תעסוקה, אירועי תרבות וחיי פנאי. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here