סדנאות חדשנות. | קרדיט: סימה מרקו צמח תערובות

כחלק משיטת ניהול חדשה שמנהיג מנכ"ל 'צמח תערובות' עומר לביא, הוחלט על קידום תחום החדשנות והמצוינות בארגון. עומר לביא, מנכ"ל 'צמח תערובות', אומר: "קיימת חשיבות רבה לניהול תהליכים במפעל. כל תהליך מתבצע בראיית הלקוח כדי לממש מספר פרמטרים חשובים ביותר מול הלקוחות: לספק ללקוח את המוצרים בזמן ולייצר מזון בריא טרי ובאיכות טובה לחיות המשק ולחיות המחמד, בד בבד עם פיתוח ההון האנושי, הכנסת חדשנות ושאיפה למצוינות ארגונית".

 

לצורך העברת תהליכים אלו במפעל, מינה לביא את יעל פרי למנהלת מערכות מידע ופיתוח חדשנות ומצוינות ארגונית ב'צמח תערובות'. פרי בעלת שני תארים במנהל עסקים ומדעי ההתנהגות ובהנדסה, מתמחה במערכות מידע, בבנייה ובניהול תהליכי עבודה ותיקונם להתייעלות ארגונית, החלה לייצר תהליכים לפרויקטים ארוכי טווח המתמקדים בניתוח בעיות השורש, במטרה לפקח על משאבי המפעל. "כל המהלך של מצוינות ארגונית דורש תהליך חשיבה מאוד קפדני, אחרת אין למידה והלמידה מאוד חשובה להתפתחות העובדים והמפעל" אומרת פרי.

 

קידום מהלך המצוינות הארגונית ב'צמח תערובות', מתבצע בשיתוף העובדים בשבעה צוותי חשיבה. כל צוות מייצר תכנית עבודה מדויקת לפי המדדים והיעדים המוסכמים לטובת השגת ההצלחה. כלל העובדים בכל מחלקה נחשפים לנתונים שנאספים באופן שוטף ויום-יומי ומייצרים שיפורים בביצוע המחלקה. לדברי פרי, "שיתוף אמיתי של מהלך הכנסת המצוינות והחדשנות עם כלל העובדים, מאפשר למפעל להתחדש, תוך הנגשת עולם המושגים והעלאת המודעות להתחדשות, על מנת להשיג הצלחות ומאפשר לעובדים להיות שותפים פעילים להצלחות. הלמידה מאפשרת לשרש הרגלים שלא משרתים את המערכת, ולאמץ דרכי פעולה יעילות.

סדנאות חדשנות. | קרדיט: סימה מרקו צמח תערובות

 

המטרה בקיום סדנאות חדשנות לכלל עובדי 'צמח תערובות', הינה בחינת דפוסי ההתפתחות המואצים, החוזרים על עצמם בחברות גדולות, על מנת להבין את התופעה ולבחון האם מימוש אותם דפוסים יכולים להאיץ את התפתחות העובדים בכל תחום עיסוק. בתוך כך להבין מהי חדשנות, האם מדובר במצוינות או בהתייעלות וכיצד מיישמים אותה בארגונים. המהלך משתלב עם מצוינות ארגונית ובבסיסו רתימת העובדים ללימוד מידע חדש וכלים חדשים, במטרה להשיג יעילות. במהלך סדנאות החדשנות מתקיימים תהליכי סיעור מוחות מודרכים, על מנת לייצר בנק רעיונות שהטובים מבניהם ייבחרו לקידום.

 

סימה מרקו, מנהלת משאבי אנוש בצמח תערובות ושחף יוסף מנהלת הכשרות ואירועי חדשנות במרכז החדשנות של מכללת כנרת, הפועלות על-פי החזון לחיבור בין אקדמיה לתעשייה, שקדו על התכנית והן מעידות כי הסדנאות מתנהלות על פי המתודולוגיה של אמזון, לפיהן המשתתפים הוגים רעיונות ומנסחים אותם כהודעה לעיתונות, כאילו שהרעיון כבר מומש. המשתתפים מגלים סקרנות רבה ומתרגשים לקראת מימושם בפועל. בעקבות התהליך יתקיים מפגש למנהלים, שבו ילמדו כיצד לנהל את החדשנות שמגיעה מהשטח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here