ראש עיריית מודיעין חיים ביבס וראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה ימשיכו קדנציה נוספת
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס וראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה ימשיכו קדנציה נוספת כיו"ר המרכז (ביבס) ויו"ר האסיפה הכללית (ברדה) של השלטון המקומי.

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס וראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה ימשיכו קדנציה נוספת
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

5 שנים לאחר שנבחרו לתפקידיהם כיו"ר המרכז ויו"ר האסיפה הכללית בשלטון המקומי, ימשיכו חיים ביבס ואלי ברדה בתפקידיהם לקדנציה של 5 שנים נוספות. השניים נבחרו לתפקידם בחודש ינואר 2014 כאשר ביבס ניצח את היו"ר המכהן שלמה בוחבוט ראש העיר הוותיק של מעלות-תרשיחא שסיים את תפקידו בבחירות האחרונות לרשויות לפני כחודש וחצי ואילו ברדה ניצח את ראש עיריית רמלה, יואל לביא וראש מועצת בית אריה-עופרים, אבי נעים והחליף את ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר.

כידוע, מרכז השלטון המקומי, הוא ארגון המאגד את הרשויות המקומיות. מטרתו של המרכז לקדם את האינטרסים של הרשויות המקומיות מול הממשלה, הכנסת וגופים גדולים. מלבד הרשויות המקומיות עצמן, הוא מאגד גם איגודים שונים, כגון איגוד הגזברים ברשויות המקומיות, איגוד מנהלי החברות העירוניות, פורום הסגנים ועוד. המרכז מחזיק באחוזי בעלות גם במספר גופים כלכליים הקשורים בשלטון המקומי וביניהם מפעל הפיס, החברה למשק וכלכלה, החברה לאוטומציה ועוד.

יש לציין כי בניגוד לתפקידי הניהול בגופים הנ"ל בהם מחזיק השלטון המקומי כגון יו"ר מפעל פיס או יו"ר משכ"ל שממונים מתוקף הסכמים ושריונים שונים, יו"ר המרכז ויו"ר האסיפה של השלטון המקומי עומדים לבחירה של 203 ראשי הרשויות אך בעקבות קדנציה מוצלחת והערכה לה זוכים ביבס וברדה מראשי הרשויות, החליטו הקולגות לא להתמודד מולם בבחירות ולאפשר את המשך כהונתם של השניים בהסכמה מלאה ללא בחירות כאשר ביבס ימשיך לכהן, כאמור, כיו"ר המרכז וברדה כיו"ר האסיפה הכללית שהיא היא למעשה מועצת כלל ראשי הרשויות ומהווה את המוסד העליון של המרכז לשלטון מקומי אשר חייב לאשר את כל ההחלטות המשמעותיות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here