קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

שנת הלימודים האקדמית תפתח באופן רשמי בשבוע הבא וכ-700 סטודנטים ממגדל העמק יפקדו את ספסלי הלימודים באוניברסיטאות והמכללות וייהנו ממלגות מוגדלות בתוכניות מנהיגות ומעורבות בקהילה בסך של כ-2 מיליון שקלים

כ-700 סטודנטים ממגדל העמק יפתחו את שנת הלימודים האקדמית שתיפתח בתחילת השבוע הבא. לרגל פתיחת שנת הלימודים בחנו במרכז לפיתוח הון אנושי-צעירים בעיר את התפלגות הסטודנטים ומצאו כי כ-35% יפקדו את הספסלים של האוניברסיטאות ואילו השאר ילמדו במכללות האקדמיות השונות. נתון נוסף שנמצא הוא כ-2,700 תושבים מהעיר פנו בשנה החולפת למרכז לקבלת שירות, ייעוץ והכוונה, מתוכם 430 צעירים שקיבלו שירות והכוונה בתחום ההשכלה הגבוהה.

כידוע, ראש העיר אלי ברדה הקים בשנת 2005 את המרכז לפיתוח הון אנושי-צעירים במגדל העמק שהפך למרכז הצעירים הראשון שהוקם בצפון למענם ולקידומם של תושבי העיר. המרכז שם לו לאתגר להתמודד עם סוגיית מתן שירותים לתושבי העיר בגילאי 18-45, מועסקים ובלתי מועסקים, מקצועיים או בלתי מקצועיים, סטודנטים וחיילים משוחררים המעוניינים בשינוי ושיפור איכות חייהם. המרכז פועל תוך ראייה מערכתית מעמיקה והתמקדות בארבעה צירים מרכזיים: השכלה, תעסוקה, פיתוח מנהיגות ותרבות הפנאי של התושבים. כמו כן מעניק המרכז סיוע ותמיכה ללימודים באמצעות מלגות להכשרות מקצועיות ולהשכלה גבוהה ובמסגרת זו יוקצו השנה 1.5 מיליון שקלים שיוענקו 150 מלגות בסך 10,000 ₪ ע"י הרשות ומפעל הפיס ושותפים שהרשות גייסה למען הסטודנטים תמורת 21,000 שעות פעילות בקהילה שינתנו ע"י הכח האקדמי של העיר במיזמים שונים ומגוונים. הסטודנטים והסטודנטיות ישולבו במגוון תוכניות מנהיגות ומעורבות קהילתית. כל זה לצד מלגת העידוד הניתנת כל שנה ע"י הרשות לסטודנטים והסטודנטיות ומגוון התוכניות הארציות בהם משולבים הסטודנטים שלנו כגון עתידים, אימפקט, אייסף, מושל ועוד.
שילת פרץ סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים: "אנו הסטודנטיות והסטודנטים זכינו השנה להיות חלק מהעשייה הענפה המתקיימת בעיר בתחומי החינוך, הקהילה, התרבות והרווחה והרגשנו את החיבוק החם של הרשות לאורך כל דרכנו האקדמית, כשלצידנו עומד הצוות המסור והמקצועי של המרכז לפיתוח ההון האנושי צעירים". 

ראש העיר אלי ברדה הודה לצוות המרכז לפיתוח הון אנושי צעירים בראשותה של ליאורה אדרי ורכזת השכלה גבוהה עו"ד פאולה קרנסנופולסקי ביטון איחל הצלחה ושנת לימודים פוריה: "הסטודנטים הם דור המשכילים בוגרי מערכת החינוך והם עמודי התווך להמשך תנופת הפיתוח של מגדל העמק ולהנהגת העיר בעתיד, בכל תחומי החיים".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here