לאומית שירותי בריאות חנכה מרכז רפואי חדש בשלומי

לאומית שירותי בריאות חנכה מרכז רפואי חדש בשלומי בטכס רב רושם שהתקיים ביום שני האחרון, במעמד ראש מועצת שלומי, מר גבי נעמן, יו"ר דירקטוריון לאומית, מר יעקב (קוקי) אדרי ומנכ"ל לאומית, מר ניסים אלון, חנכה לאומית שירותי בריאות את המרכז הרפואי החדש בשלומי. במרכז רפואי זה הפרוס על כ- 160 מ', הושקעו כ-270,000 ₪ ולאומית מספקת תחת קורת גג אחת שירותים רפואיים מגוונים: רפואת משפחה, רפואת ילדים, רפואת נשים, בית מרקחת, אורטופד, שירותי מעבדה ושרותי אחיות. ללאומית בשלומי יש נתח שוק הקרוב ל- 25%, כאשר אנו נותנים מענה הן לתושבי שלומי והן לתושבי הישובים והמושבים באיזור- שתולה, נטועה, יערה, גורן, אדמית, בצת, חניתה ואף ראש הנקרה. בחודש מאי 1993 פנתה תושבת שלומי להנהלת לאומית והתלוננה על כך שאין לקופה מרכז רפואי בישוב. כתשובה נאמר לה כי אם תגייס לפחות 300 לקוחות לאומית תפתח סניף. התושבת לא התעצלה ויחד עם בעלה ישבו ברחבת הסופרמרקט המקומי עם שולחן פלסטיק לבן ושמשיה והחלו לעניין תושבים בהצטרפות ללאומית ומאז הכל היסטוריה והאישה הזו, גב' מרים כהן משמשת היום כמנהלת הסניף. המרפאה הראשונה היתה במבנה קטן בן שלושה חדרים ששכן בבניין מגורים ובזכות השירות הטוב שאנו נותנים במשך השנים הלכה כמות הלקוחות וגדלה עד למצב שאנו שמחים להעתיק את המבנה למרפאה הנוכחית.

המרכז הרפואי שלומי שייך לאזור גליל מערבי כולל כיום כ- 41,000 לקוחות לאומית המקבלים שירות ב27 מרכזים רפואיים, דבר המראה את הפריסה הרחבה של לאומית באזור ואת החשיבות שאנו מייחסים לאוכלוסייה זו. אזור גליל מערבי שייך למחוז צפון שעשה בשנים האחרונות התקדמות בהתנהלות תחת הנהגתו של מר זיו ויסמונסקי, מנהל המחוז, כאשר האזור נמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות הודות לניהולו של מר צחי שטרן ולצוות עובדי המחוז, החל ברופאים, דרך האחיות וכלה באנשי המנהל. המטרה המרכזית של סניף מרשים זה היא להביא לידיעת הציבור הרחב ביישוב ומסביב לו את יכולותיה המקצועיות של לאומית במטרה להגדיל עוד יותר את חלקה של לאומית באוכלוסייה. לאומית נמצאת היום בשורה הראשונה של ארגוני הבריאות בארץ ודו"ח מכון ברוקדייל האחרון שסקר את עמדות אזרחי ישראל כלפי קופות החולים, העמיד את לאומית במקום השני מבין קופות החולים בארץ, עם אחוז שביעות רצון של 91% ואנו נדאג להמשיך ולספק יחס ושירות אישי לכל לקוח בעזרת מרכזים רפואיים מפוארים מעין אלו לשביעות רצונם המלאה של לקוחותינו. למה??? "כי לנו זה אכפת".

אודות היישוב שלומי

שלומי היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל. היא שוכנת בגליל המערבי, כקילומטר מגבול לבנון, כ-4 קילומטרים מזרחית לים התיכון ו-3 קילומטרים מזרחית לראש הנקרה. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1960. היישוב נקרא על שמו של שלומי, אביו של אחיהוד ששימש כנשיא שבט אשר: "וּלְמַטֵּה בְנֵי אָשֵׁר נָשִׂיא, אֲחִיהוּד בֶּן שְׁלֹמִי". שלומי נוסדה כעיירת פיתוח, על שטח הכפר הערבי אל-באסה, כמרכז אזורי למתן שירותים ליישובי הסביבה. בשנת 1956 החלה בניית השיכונים ביישוב, דרומית להריסות הכפר אל-באסה. תושביה הראשונים היו עולים ממרוקו ותוניסיה. בעת קבלת מעמד של מועצה מקומית ב-1960 מנתה שלומי 1,600 תושבים. למרות פיתוח מפעלי תעשייה ביישוב בשנות ה-70 וה-80, סבלה שלומי, עקב קרבתה לגבול, מקשיים חברתיים וכלכליים ואוכלוסייתה לא גדלה משמעותית – בשנת 1985 מנתה אוכלוסייתה רק 2,400 תושבים. כיום מונה שלומי אוכלוסייה של כ- 6,300 תושבים. גבי נעמן ‎נשוי לנורית, אבא ל 4 בנות + ראש המועצה המקומית שלומי זה כ-15 שנה מאז 1999. לאחר התיכון התגייס לצה"ל ושירת ביחידת כיבוי והצלה בחיל האוויר. נעמן פעל מאז היבחרו בתחומים שונים למען פיתוח היישוב, בהם נושא החינוך. במהלך כהונתו הוקמו 10 מעונות יום ונבנה בית ספר תיכון ביישוב, ש-70 אחוז מתלמידיו הם תושבי שלומי. שיעור האבטלה צומצם בתקופתו ל-6 אחוז, בין היתר הודות להקמת אזור תעשייה. נעמן הגדיל את התקציב השנתי של המתנ"ס מ-2.5 מיליון שקלים ל-10 מיליון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here