לימודי ראיית חשבון
מקור pixabay

אחד התחומים היחידים בהם ישנו ביקוש תמידי לעובדים חדשים הוא ראיית חשבון. אם אתם מחפשים תחום עיסוק בו תיהנו משכר אטרקטיבי, תנאי העסקה טובים, יציבות, אפשרות להקמת עסק עצמאי, עבודה עם אנשים ונגיעה בתחומים רבים – מסלולי לימוד של ראיית חשבון הם ללא כל ספק אופציה שכדאי לבחון. 

בוגרים של לימודי ראיית חשבון משתלבים במהרה בחברות שפועלות בכל רחבי הארץ בכל התחומים. רואי חשבון חדשים ומלאים במוטיבציה נדרשים בתחום האופנה, ההייטק, המדע, הדיפלומטיה, הרפואה ועוד רבים אחרים. מעט מאוד תחומים מסוגלים להציע כל כך הרבה אפשרויות תעסוקה אטרקטיביות לעובדים חדשים שזה עתה סיימו את מסלול ההכשרה שלהם. חשוב לציין שקיימות גם אפשרויות מעניינות לעבודה בחו"ל.

איך מתחילים?

ישנם מספר מסלולי לימוד והכשרה בתחום החשבונאות. השלב הראשון יהיה בחירה נכונה במסלול המתאים ביותר. בחירת מסלול הלימוד וההכשרה עתידה להשפיע על העתיד המקצועי, כדאי לשקול היטב את כל האופציות ואף להתייעץ עם בעלי ניסיון שמכירים את התחום. לפני שמקבלים את ההחלטה הסופית חשוב לבחון אופציות ללימודי המשך (תואר שני) והרחבה עתידית של הכישורים במסגרת לימודי תעודה. 

מסלול מלא של לימודי ראיית חשבון כולל 3 שנים של לימודים (תואר ראשון בחשבונאות). במהלך 3 השנים הסטודנטים לומדים קורסים על מימון, משפטים, כלכלה, מסים ועוד. על מנת לקבל רישיון פורמלי מטעם המועצה בתום הלימודים נבחנים הסטודנטים בבחינת הסמכה ונדרשים לעבור התמחות בת שנתיים. 

תכנית הלימודים ידועה כממושכת ותובענית. נדרשת השקעה רבה מצד הסטודנט בעבודות סמסטר, תרגילים, מבחנים וקריאת מאמרים. רק אלו שעומדים בהצלחה בכל הדרישות מקבלים לבסוף רישיון ומורשים להשתלב במשרות של רואי חשבון במגזר הפרטי והעסקי.  

מסלול לימודים מקוצר לראיית חשבון

קיימים גם מסלולי לימוד קצרים יותר במסגרתם ניתן לרכוש יידע וכלים מקצועיים בתחום החשבונאות. אלו הם קורסים של לימודי תעודה שאינם כוללים מסלול של תואר ראשון (קורס חשבי שכר, קורס ייעוץ מס, קורס ייעוץ השקעות, קורס הנהלת חשבונות ועוד). ההכשרה במסלולים אלו מהירה יותר אך גם פחות יסודית. חשוב להדגיש שלא ניתן להגיע למעמד של רואה חשבון ללא תואר ראשון. המסלולים המקוצרים מאפשרים עיסוק בתחום החשבונאות בתפקידים אחרים או לימודי ראיית חשבון לבעלי תואר ראשון בתחום אחר (כלכלה, מנהל עסקים ועוד) שמאפשר הסבה. 

תחומי הלימוד העיקריים ודרישות הקבלה

הקורסים במסלולי הלימוד מתמקדים בחשבונאות, דיני מסים, חוק ומשפט, ביקורת חשבונות, ניהול. רשימת תכני החובה כוללת קורסים של מימון, סטטיסטיקה, מסים, חשבונאות פיננסית ועוד. ההישגים הדרושים על מנת להתקבל ללימודים במסלול של תואר ראשון בחשבונאות הם זכאות לתעודת בגרות מלאה בציון של 80 ומעלה עם 4 יחידות לימוד (לפחות) בבגרות במתמטיקה. כמו כן, מתבקשים המועמדים להציג ציון פסיכומטרי של 670 ומעלה. דרישות הקבלה הגבוהות נועדו להביא אל המסלול רק את אותם סטודנטים שמסוגלים לסיים אותו בהצלחה. 

סדר היום של רואה חשבון מתחיל

חלק ניכר ההתנהלות הפיננסית של החברה מופקד בידיו של רואה החשבון. מדובר בתפקיד בעל משמעות רבה וסמכויות נרחבות. במהלך יום העבודה מתבקשים רואי חשבון לכתוב דוחות כספיים, לפקח על יישום הדברים, לנהל את תזרים המזומנים, ההוצאות וההכנסות, לאתר במידת הצורך מקורות מימון, להתריע על חריגות, להכיר היטב את כל חוקי החשבונאות והמס, לפתור בעיות באמצעות חשיבה אנליטית יצירתית, להתקשר עם רשויות המס ולהשלים את כל התשלומים הדרושים על פי חוק. 

העבודה מתבצעת בסביבה משרדית כאשר שעות העבודה הן לרוב קבועות. רוב רואי החשבון מתחילים את יום העבודה שלהם בשעה 9 בבוקר ומסיימים אותו בשעה 17:00 בערב. יחד עם זאת, נדרשת מחויבות לגמישות בשעות העבודה עם נכונות לשעות נוספות לפי צורך. רואי חשבון מקבלים על עצמם תפקיד משמעותי בארגון כך שהם נדרשים להיות בעלי יכולות גבוהות עם דגש על יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש טובים. 

קיים היום ביקוש גבוה לרואי חשבון מקצועיים, מוסמכים, אמינים ונבונים. פעמים רבות משרדי רואי חשבון גדולים פונים את סטודנטים כבר במהלך שנת הלימוד הראשונה על מנת להציע מסלולי התמחות. לימודי ראיית חשבון במסלול שכולל תואר ראשון הם ללא כל ספק קרש קפיצה אל משרות בכירות שכוללות סמכויות נרחבות, קבלת החלטות, שכר גבוה, נסיעות לחו"ל ובונוסים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here