למען דירה טובה יותר
דוברות עיריית מגדל העמק

מגדל העמק: העיר שזכתה פעמיים "כרשות מתנדבת מצטיינת" ממשיכה ליזום וביחד עם עמותת "תנופה בקהילה" יתבצעו תיקונים בכל שנה בכ-50 בתים של משפחות הנמצאות במצוקה כלכלית

עיריית מגדל העמק החלה בשיתוף עמותת "תנופה בקהילה" לשפר את איכות המגורים של משפחות הנמצאות במצוקה כלכלית ומוכרות באגף הרווחה. התכנית מציעה מענה למשפחות המתגוררות בבתים בבעלות פרטית, מוזנחים ובתנאי דיור קשים על ידי תיקונים ושיפוצים כגון נזילות מים ועובש, צביעה, תיקוני אינסטלציה חשמל ועוד. התכנית בעלות של כ-250 אלף שקלים, מחציתו מתקציב העירייה, מעסיקה שני שיפוצניקים תושבי העיר, ראובן פינטו ומשה קוצ'רו, אשר יבצעו תיקונים במהלך השנה הקרובה 50 בתים.

למען דירה טובה יותר
דוברות עיריית מגדל העמק

התכנית, היא חלק ממערך של תוכניות לשיפור איכות החיים של תושבי העיר הסובלים ממצוקה כלכלית שפותחו על ידי היחידה להתנדבות שבמדור קהילה באגף לשירותים חברתיים ובתמיכת ראש העיר אלי ברדה. המשפחות מאותרות על ידי העובדים הסוציאליים אשר מעבירים בקשה למדור קהילה. הבקשה נבחנת על ידי ביקור בית במקום שבו נקבעים סדרי עדיפויות לכניסה לתכנית ומה ישופץ בבית.
נכון להיום שופצו שמונה בתים במסגרת התוכנית. בניהן שופצה דירה שלא הייתה ראויה למגורים, שופצה דירה של נכה שכללה צביעת קירות הבית, החלפת מטבח, תיקון ברזים, רטיבויות ועובש.
משפחת ר' שביתה שופץ: "במעשה ידיכם נתתם לילדי להרגיש שגם להם יש בית. בית משופץ, נוח ויפה. בית עם מטבח ושיש. כל זה לא היה לנו. כמו מלאכים הגעתם עד אלינו ועשיתם פשוט עבודת קודש".

למען דירה טובה יותר
דוברות עיריית מגדל העמק

לצד תכנית זאת, פותחו תכניות נוספות לשיפור איכות המגורים על ידי היחידה להתנדבות,  מדור קהילה באגף הרווחה,  כמו סיירת תיקונים של אנשי מקצוע, "תכנית מייקאובר" לשיפוץ כולל של חמישה בתים בשנה כולל אבזור וציוד לבית וטיפול הוליסטי במשפחה,  ובשנה האחרונה פותח מנגנון סיוע נוסף בשיתוף המיזם החברתי 'ידי זהב' שהוקם על ידי כפר הסטודנטים של בני עקיבא לשיפור תחזוקת הבית בשיתוף המרכז לפיתוח הון אנושי צעירים. מאחר ופרויקט "תנופה בקהילה" נותן מענה לבתים בבעלות פרטית, "ידי זהב" נכנסים לסייע בשיפוצים  למשפחות שמתגוררות בשכירות ציבורית של עמיגור ולמשפחות נזקקות מהקהילה הרחבה. במיזם זה פועלים כ-50 מתנדבים העוזרים בתיקונים קלים, תיקוני חשמל, סיוד ועוד.

למען דירה טובה יותר
דוברות עיריית מגדל העמק

אחד האנשים שביתו שופץ בעזרת מתנדבי "ידי זהב" אמר: "אין לתאר את המהפך שקרה בחיי בעקבות השיפוץ שחברי ידי זהב עשו לביתי. מעבר לשיפוץ הפיזי הרגשתי שמצבי הנפשי השתפר פלאים. עכשיו ילדי יכולים לישון בשקט ובנחת".
אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות: "אני רוצה להודות לעמותת "תנופה בקהילה" על העשייה המבורכת שתורמת לשיפור איכות החיים של המשפחות ובכך מאפשרת להם לחיות בכבוד ולתכנית "ידי זהב" מנהליה ומתנדביה על ההתגייסות למען הקהילה. אשרי העיר שאלו הם תושביה".
דורון אלחרר סגן ראש העיר: "האגף לשירותים חברתיים מתמודד עם אתגרים רבים ומייצר פתרונות כמו התגייסות של הרשות, עמותות ומתנדבים למען אוכלוסיות מוחלשות המסייעות לשפר את איכות החיים של לקוחותינו".
אלי ברדה סיכם: "מגדל העמק כעיר קהילתית ומתנדבת בעלת ערבות הדדית תמשיך ליזום ולפעול למען תושביה. חוזקה של שרשרת החברה בישראל תלויה בחוזקה של החוליה החלשה שבה. הרשות תמשיך לפעול כדי לעזור, לעשות טוב וצדק חברתי".

למען דירה טובה יותר
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here