מבצע מחוזי: מדריכים צעירים מכל הצפון ניקו פארקים במגדל העמק 2

תכנית 'עיר נקייה ומקיימת' של עיריית מגדל העמק הביאה מדריכי של"ח ממחוז הצפון למבצע ניקיון בשלושת הפארקים בעיר במטרה להעלות את המודעות לניקיון ולשמירה על הסביבה.

 

כ-100 מש"צים, מדריכי של"ח צעירים ממחוז צפון, פקדו השבוע את "יער בלפור" במגדל העמק לפעילות העלאת המודעות לניקיון הפארקים והגינות הציבוריות ברחבי העיר מגדל העמק. בני הנוער, הלומדים בכיתות ט-י, משתתפים בקורס "מש"צים מתקדם" שמטרתו בין היתר, יוזמה והתנדבות, בחרו במגדל העמק בגלל הייחודיות שלה כעיר המוקפת כולה יער, המוכר לכולם כ"יער קהילתי" בשל מעורבות התושבים בו ותהליכי שיתוף הציבור שנעשו בעשור האחרון עם פעילי היער הקהילתי ותושבי העיר. הפעילות התקיימה בזכות שיתוף פעולה בין מנהל הקורס רונן מימון ורפרנטית משרד החינוך אגף של"ח ידיעת הארץ רחלי און לבין עו"ס קהילתית שרון קסיס, מהאגף לשירותים חברתיים – מדור קהילה בעיריית מגדל העמק, ואגף שפ"ע, במסגרת תכנית "עיר נקייה ומקיימת".

המש"צים הצעירים הגיעו ליער בשעות הבוקר ושמעו על היסטוריית היער שהיה הראשון שהקים קק"ל בשנות ה-20, על תהליכי שיתוף ציבור וחשיבות מעורבות תושבים, ועל תפקידם החשוב כשגרירי סביבה המעלים את המודעות לצורך בשמירה על הניקיון במרחב הציבורי כמפתח לערבות הדדית. לאחר מכן, החלו הצעירים לנקות את היער, הפארק הארכיאולוגי ופארק בוסקילה.

בין משתתפי המבצע היו גם שלוש מדריכות צעירות ממגדל העמק גאיה קליפי, מיתר אמסילי ושנהב לוי, המשתתפות בקורס המש"צים שסיפרו: "אנחנו גאות לארח את החברים מהקורס בעיר מגורינו ובמיוחד ביער בלפור בו אנו מבלות הרבה. כמש"ציות אנחנו משתדלות לשמש דוגמא לחברים שישמרו על העיר שלנו ובכלל בכל רחבי הארץ". רחלי און, רפרנטית מחוזית: "נהניתי לשמוע על התהליך המשמעותי שעוברת העיר מגדל העמק בשינוי התפיסה של המרחב הציבורי והאחריות שמגלים התושבים כלפי העיר כפי שהם מגלים אל ביתם".

אלי בקסיס, סגן ראש העיר וממונה על תיק הרווחה: "'עיר נקייה ומקיימת', היא תכנית שהרשות מקדמת בהובלת האגף לשירותים חברתיים – מדור קהילה, ובשיתוף אגף שפ"ע, אגף הפיקוח ומינהל החינוך. מטרת התכנית היא לקדם ערכים של אחריות וערבות הדדית באמצעות השמירה על הסביבה וניקיונה ובהחלט מתחילים לראות את השינוי בתפיסה של האנשים את המרחב הציבורי. יישר כוח לנערים המקסימים שהפגינו מנהיגות ראויה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here