קרדיט צילום- משרד מבקר מהמדינה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים בתחילת השבוע (23.7.23) ביקור בצפון. בסיור השתתפו גם מנהלת החטיבה לביקורת תחומי חברה ורווחה, ליאורה שמעוני, וצוות המשרד.

הסיור החל בביקור באגמון החולה, שם נפגשו עם חוקרים מהמכללה האקדמית תל חי להיכרות עם מוקד מחקרי ייחודי בתחום הציפורים הנודדות והמגוון הביולוגי המיוחד בעמק החולה. לאחר מכן קיימו סיור במעבדה לארכיאולוגיה פרה-היסטורית במכללה האקדמית תל-חי ונחשפו לפריטים ארכיאולוגיים ייחודיים.

קרדיט צילום- משרד מבקר מהמדינה

בנוסף התקיים סיור במכון המחקר מיגל ומפגש עם מדענים וחוקרים שהציגו מחקרים פורצי דרך בתחום של המיקרוביום וטיפולים חדשניים לסרטן, סיור במעבדות המחקר במבנה המעבדות החדש של מיגל בקמפוס תל חי וכן מפגש עם חוקרים מובילים מהמכללה שהציגו מחקרי פיתוח, בתחום הפוד-טק ומיזם משותף עם הרשויות המקומיות שבאזור ועם משרד החינוך להפעלת תוכניות ללימודי מדעים לנוער. הנהלת המכללה הציגה למבקר את מוכנותה לקראת ההכרזה על המכללה כאוניברסיטה בגליל.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן: "הביקור שלנו במכללה המחיש את חשיבות הנושאים שבהם עסקנו בדוחות, ובכלל זה את הפערים עליהם הצבענו בין הפריפריה למרכז, כך למשל בדוח על התכנית הלאומית לפיתוח הצפון ובכלל זה המלצתנו בדוח לקידום היישום של החלטת הממשלה על הקמת אוניברסיטה בצפון הארץ, פיתוח שירותי רפואה נגישים ויעילים בצפון ופיתוח של אפשרויות תעסוקה איכותית לתושבים. אין ספק שעוגן אקדמי באזור הצפון הוא משמעותי מאד גם באשר לפיתוח תעסוקה איכותית. בפן המקצועי שמענו מהחוקרים על מחקריהם בתחום זיהום הנחלים, מינים פולשים, נדידת ציפורים ושמירה על מגוון ביולוגי ועוד וזאת גם בהקשר לשינויי האקלים הגלובליים. כמבקר חשוב לי להדגיש שתחום הגנת הסביבה לא תמיד נמצא בלב העיסוק הציבורי אך לטעמי הוא לא פחות חשוב מכל תחום אחר ולכן אנו עוסקים  רבות בביקורת בתחום זה".

סגנית הנשיא פרופ' סנאית תמיר ומנכ"ל המכללה אלי כהן שהציגו בפני המבקר וצוות משרדו את התפתחות המכללה האקדמית תל-חי ואת המודל הייחודי על-פיו תפעל אוניברסיטת הגליל ציינו כי, "המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל הקימו בעשרים השנים האחרונות תשתית אקדמית ומחקרית ענפה ואיתנה לאוניברסיטת הגליל. אנחנו מצפים כי בתקופה הקרובה יקדם השר קיש האחראי על תחום ההשכלה הגבוהה והמשמש כיו"ר המועצה הלאומית להשכלה גבוהה את הקמת אוניברסיטת הגליל, כפי שכבר אישרה המועצה. הקמת אוניברסיטת הגליל תשמש מנוף רב עוצמה לפיתוח חברתי וכלכלי של הפריפריה הצפונית, תמשוך הון אנושי איכותי, תייצר עוד אלפי מקומות תעסוקה ותצמצם את הפערים המשמעותיים בין מרכז ופריפריה בכל תחומי החיים".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here