קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק

תושב העיר סא"ל לירון מלכה יזם מיזם ערכי מיוחד שבו משרתי קבע קצינים ונגדים יהיו מנטורים עבור הדור הצעיר שנמצא לקראת גיוס לצה"ל ובזמן השירות בצה"ל. ראש העיר אלי ברדה נתן את ברכת הדרך והרשות פרסמה קול קורא לתושבים

עיריית מגדל העמק, הידועה כרשות מצטיינת בתחום ההתנדבות, הרחיבה את תחום ההתנדבות והחלה ביצירת קהילה מתנדבת המורכבת מאנשי צבא בשירות קבע או במילואים שיהוו גורם תומך משמעותי עבור מלש"בים ו/או חיילים בשירות סדיר והשפעה על צמצום הנשירה מצה"ל לפני או בזמן שירות סדיר.
הרשות, בראיה מערכתית הוליסטית החליטה להמשיך ולמנף את תחום הגיוס לצה"ל כחלק מדגשי מערכת החינוך בעיר לחינוך ערכי ולשירות משמעותי בצה"ל. בישיבה שהתקיימה עם ראש העיר ובהשתתפות סא"ל לירון מלכה מנהלת תחום ההתנדבות אילנה פרץ עייש, ליאורה אדרי מנהלת אגף הון אנושי צעירים, אשרת מלכה ראש מינהל החינוך, דודי גריסרו מנהל בית ספר "אורט רוגוזין", משה פרץ מנהל אגף הנוער ועוזרת ראש העיר עו"ד סיון קסלסי, סוכם כי במהלך הפרויקט המתנדבים יעניקו ליווי מיום קבלת הצו הראשון של המלש"ב ועד ליום הגיוס ולאחריו בהתאם לצורך. חיזוק מיומנויות ומסוגלות אישית להתמודדות מיטבית עם המעבר ממסגרת אזרחית לצבאית בהתאם לצורך, דיוק והכוונה לשירות המותאם ביותר, העלאת המוטיבציה והמוכנות לשירות צבאי/לאומי משמעותי ולחיים בוגרים ויהוו "בוגר משמעותי" בחיי החניכים והחניכות.
אילנה פרץ עייש, מנהלת תחום ההתנדבות וחילוץ משפחות מעוני אמרה: "שמחה להיות שותפה למיזם ערכי, ייחודי ומשמעותי, שעוזר לעצב את המשך דרכם של דור העתיד בעיר. מודה לסא״ל לירון מלכה, מפקד האקדמיה של חיל הטכנולוגיה והאחזקה על היוזמה. בהזדמנות זו אני קוראת לכם, אנשי ונשות צבא, בעבר, בהווה ובמילואים, להצטרף אלינו למיזם וללוות בני נוער כל הדרך אל שירותם הצבאי".
סא"ל לירון מלכה: "אני כתושב מגדל העמק גאה ליזום תכנית עירונית שתדאג לצעירי העיר ולחיילים שלנו. אני רוצה להודות לרשות ולעומד בראשה על ההקשבה ועל השותפות ביוזמה כעירונית. זה לא ברור מאליו שהרשות תמנף יוזמה של תושב העיר ותעודד את תחום ההתנדבות".
ליאורה אדרי מנהלת אגף הון אנושי: "אני רואה במיזם ערך מוסף, מיזם המדבר על ערכי נתינה והתנדבות לצד מנטורינג כאח/אחות או דמות בוגרת משמעותית שתלווה את המלשבי"ם באופן מיטבי ואיכותי בכל תהליך ההכנה והגיוס וגם לאורך השרות".
ראש העיר אלי ברדה סיכם: "דווקא בימים סוערים אלו של קיטוב, שסע ומחלוקת בחברה בישראל יש לאתרג את צה"ל ולהוציא אותו מהויכוח הפוליטי. זו גם הזדמנות לקרוא לתושבי העיר להמשיך וליזום לפתח רעיונות למען העיר ותושביה. תחום הצעירים וגיוסם לשירות משמעותי בצה"ל קרוב לליבי ואני רואה בו תרומה לחיזוק הלכידות והאחדות שמחזקים את מרכיב כח ההרתעה של צה"ל והכל למען בטחונה של מדינת ישראל".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here