הדור הבא של המתופפים
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

תלמידי "אורט פסגות" נהנים בימים אלה משיעורי מוזיקה איכותיים וביניהם לימודי תופים המועברים על ידי המתופף שלומי כהן שמשתייך לשורה ארוכה של מתופפים שיצאו ממגדל העמק וכבשו את הבמות הגדולות בישראל.

הדור הבא של המתופפים
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מגדל העמק מוכרת כ"בית חרושת" לשחקנים שהוציאה מתוכה רשימה ארוכה ומכובדת של שחקני תאטרון, קולנוע וטלוויזיה. לא הרבה יודעים אבל מהעיר יצאו גם לא מעט מוזיקאים עם דגש על נגני תופים שהופיעו ומופיעים עם הזמרים והלהקות המובילות בישראל.

בין השמות הגדולים של המתופפים שרובם ככולם עברו אצל המורה לתופים האגדי ממגדל העמק, ג'ראר בוחניש, אפשר לציין את החלוץ אשר פדי (פדידה) שניגן בלמעלה מ-1,000 אלבומים של אמנים בארץ ובחו"ל וביניהם ארקדי דוכין, לאה שבת, אלון אולארצ'יק, יהודה פוליקר, שלום, חנוך, שלמה ארצי, שרית חדד, אייל גולן, מירי מסיקה, ליאור נרקיס, שלומי שבת ועוד רבים וטובים כולל סולן האופרה המפורסם אנדריאה בוצ'לי.

הדור הבא של המתופפים
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מתופפים נוספים ממגדל העמק שפרצו אל התודעה הם איתן כודרג'י המתופף הקבוע של להקת סטלה מאריס ויוסי חזן שהופיע עם אריאל זילבר ובן סנוף וכיום משמש כמורה לתופים וירון וקנין שניגן בהפקות קבועות וזמניות עם זמרים כגון שרית חדד, יוני רועה, דודו אהרון, פאר טסי, נורית גלרון, דני רובס, עמיר בן עיון, הראל מויאל ועוד רבים וטובים ובנוסף הוא חבר קבוע בלהקת "ארז אלגרבלי והנגנים" ממגדל העמק.

המתופפים הנ"ל פתחו את התיאבון גם לחבר'ה כישרוניים צעירים יותר כגון חן תורג'מן, אלמוג לזימי, שלומי כהן ואחרים שהספיקו אף לנגן עם המוזיקאים המובילים בישראל.

האחרון, שלומי כהן, שספג את האהבה למוזיקה מבית סבא שלמה אזולאי שניגן על עוד וכינור וכן אחיו הגדול חיים שניגן על גיטרה החליט אף הוא להפוך למוזיקאי ובחר בתופים ולאחרונה סגר מעגל קטן כאשר החליט להצפין מספר פעמים בחודש לעיר הולדתו ולהצטרף לקריאה של חברו רוברט איסקוב מורה בבית הספר "אורט פסגות" לבוא וללמד תופים במגמת המוזיקה שנפתחה לאחרונה בבית הספר במטרה למשוך אליה תלמידים ובתקווה לייצר את הדור הבא של המתופפים במגדל העמק.

התופעה שמגדל העמק הוציאה מתוכה מתופפים רבים לא מפתיעה את כהן שהסביר: "כאשר יש מורה ענק עם אישיות סופר עוצמתית כמו ג'ראר בוחניש שהצליח לייצר תשוקה ורצון עז להצליח, ומנגד, תלמיד אחד, אשר פדי, שהצליח לפרוץ גבולות כבר בשנות ה-90 עבר לתל אביב והצליח בענק לאחר שהקליט וניגן עם מיטב האומנים בארץ, בני הנוער במגדל העמק קיבלו דמות להתחקות אחריה" מסביר כהן ומוסיף מדוע נענה מיד לקריאה להגיע לבית הספר וללמד: "המטרה היא להנחיל לתלמידים כלים להתבטא דרך המוזיקה, למצוא את הקול האישי שלהם, לעבור תהליך מסוים ולצמוח דרכו ואולי בעתיד, אם יעבדו קשה, יצליחו להפוך למתופפים מקצועיים. יש בכיתה תלמידים מוכשרים וכבר במפגש הראשון ראיתי את הניצוץ הזה אצל חלקם".

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here