מגדל העמק תחצה השנה לראשונה בהיסטוריה שלה את רף ה-30 אלף תושבים
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מגדל העמק תחצה השנה לראשונה בהיסטוריה שלה את רף ה-30 אלף תושבים הודות לבנייה המואצת בשכונות החדשות כך עולה מנתונים שעדכן מנהל האוכלוסין של משרד הפנים. בנוסף פורסמו לאחרונה מכרזים לבניית 90 מגרשי 'בנה ביתך' ו-364 יח"ד בשכונת "קריית בגין".

מגדל העמק תחצה השנה לראשונה בהיסטוריה שלה את רף ה-30 אלף תושבים
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

בימים האחרונים נחת על שולחנו של ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה מכתב משמח ובו נתוני מנהל האוכלוסין של משרד הפנים המגלה כי נכון לחודש דצמבר האחרון עומד מספר התושבים החיים כיום במגדל העמק על 29,106.

במגדל העמק החלו להיערך לקראת חציית רף ה-30 אלף תושבים כבר לפני למעלה מעשור כאשר נאבקו על הרחבת גבולות העיר שהסתיימו בניצחון לאחר שלוש וועדות חקירה. לאחר מכן השקיעה הרשות בתכנית מתאר כוללנית ובשנים האחרונות קידם ברדה בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל את הקמתה של שכונה חדשה "קריית בגין" והרחבת שכונת "מצפה העמק" בהן ייבנו כ-6,000 יחידות דיור על פי "הסכם הגג" שנחתם בנובמבר 2017 עם המדינה.

בימים אלה נמצאת העיר בתנופת בנייה עם פרויקטים רבים במקביל כגון עשרות יחידות דיור בפרויקטים שונים הכוללים עשרות יחידות דיור כגון הפרויקט הסמוך לחטיבת הביניים "יערת העמק" וכן בשכונת "יפה נוף" וכן הפרויקט המרכזי של הקמת 700 יחידות דיור בשכונת "מצפה העמק" שם נמכרו עד לכתיבת שורות אלה למעלה מ-550 יחידות דיור בפרויקטים שונים ובימים אלה נמצא הפרויקט המרכזי שנבנה בשכונה, "המושבה" של חברת "אדר בעמקים" המציע יחידות דיור איכותיות, בישורת האחרונה של המכירות.

כמו כן פורסם לאחרונה מכרז שיווק ליזמים להקמת כ-364 יחידות דיור בשכונה חדשה נוספת "קריית בגין" שעתידה לקום ביציאה המערבית של העיר ובתחומה יוקמו בתי ספר, גני ילדים, מוסדות ציבור ועוד.

יש לציין כי תכנית המתאר העירונית מתייחסת לצמיחתה של מגדל העמק ל-50,000 תושבים והפיכתה לעיר מחוז ומרכז תעסוקה אזורי הכוללת שלושה אזורי תעשיה מתקדמים של היי-טק ולואו-טק המעמידים את העיר עם אחוז אבטלה הדומה לממוצע הארצי. ראש העיר, אלי ברדה אמר: "מגדל העמק מציעה מערכת חינוך עירונית מובילה, אזורי תעשייה עם תעסוקה איכותית, דרכי גישה ותחבורה נוחים עם רכבת העמק ונגישות לכביש 6 וכשמוסיפים לכל זה את המיקום, הנופים ומזג האוויר המצוין- מקבלים איכות חיים".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here