פרויקט החלפת גגות האסבסט הסתיים
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק מסיימת בימים אלה את אחד הפרויקטים הגדולים, המורכבים והחשובים ביותר שעשתה רשות מקומית באזור לטובת שלומם ובריאותם של תושביה בבתיהם הפרטיים.

פרויקט החלפת גגות האסבסט הסתיים
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מאבק של שנים ארוכות להחלפת גגות האסבסט המסוכנים בשכונה שלמה מסתיים בימים אלה בהצלחה. כזכור, בחילת שנות ה-80 הקים משרד הבינוי והשיכון בשכונת "נוף העמק" במגדל העמק כ-400 יחידות בבנייני מגורים משותפים ו-25 קוטג'ים ובכולם הותקנו גגות אסבסט שהיה בזמנו חוקי והשלכותיו הבריאותיות לא היו ידועות עדיין. עם השנים החלו להיחשף הסכנות ותושבי השכונה החלו לבקש מהרשות המקומית לסייע להם להחליף את הגגות המסוכנים.

ראש העיר אלי ברדה העלה את הנושא לא פעם בפניי שרים ולמרות שמדובר בנכסים פרטיים ביקש לפנים משורת הדין מהממשלה לסייע. במהלך השנים הוא קיבל הבטחה מהשר אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון לשעבר, לפרויקט אך ההתחייבות השלטונית לא בוצעה משך שנים למרות ההבטחות. לפני כשנתיים, לאחר מאמצים רבים, הסכים שר השיכון והבינוי יואב גלנט להיענות לדרישה ולאשר העברת תקציב של תשעה מיליון שקלים להחלפת גגות האסבסט בבתים הפרטיים.

בשנה האחרונה החליפה הרשות את הגגות במאות דירות בשכונה ובימים אלה סיימה את שני המבנים האחרונים בשכונה ומעבר לחשיבות האדירה של הפרויקט בנושא הבריאותי שעשוי להציל חיים, קיבלה השכונה מראה חדש, אסתטי ויפה יותר. מנכ"ל החברה הכלכלית, שלמה קציר שניהל את הפרויקט ציין כי במסגרת הפרויקט פונו להטמנה 14,700 מטרים של אסבסט מהגגות, חניות, מרפסות ומחסנים לשביעות רצון התושבים שחיו שנים ארוכות בצל הסכנה. יש לציין כי במקביל להחלפת הגגות מבצעת הרשות פרויקט שיפור ושדרוג תשתיות ברחובות השונים בשכונה הכוללים הרחבת חניות, שדרוג וחידוש השבילים והגינות כולל הפארקים זיתים ונופר ונגישות לבעלי מוגבלויות בעלות כוללת של 17 מיליון שקלים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here