תכנון פרויקט 'פינוי-בינוי' במגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

במסגרת הפרויקט ייבנו במתחם העצמאות מבני מגורים חדשים שיחליפו שלושה מבנים משותפים ישנים. כדי לקדם את הנושא קיימה השבוע הרשות כנס הסברה לדיירי שלושת הבניינים.

תכנון פרויקט 'פינוי-בינוי' במגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

לפני כשנה וחצי בדיוק עשתה מגדל העמק היסטוריה כאשר חתמה על "הסכם גג" לבניית 6,000 יחידות דיור בשכונות "מצפה העמק" ו"קריית בגין". בזמן שראש הממשלה, שר האוצר ושר הבינוי והשיכון מרעיפים מחמאות על העיר והעומד בראשה, היה עסוק אלי ברדה רק בדבר אחד- למנף את ההסכם ולכלול בתוכו סעיפים והתייחסויות גם לנושא "התחדשות עירונית" מתוך מחשבה לחדש את המרכז הישן והשכונות הוותיקות ולמנוע הקמה של 'עיר חדשה' לצד 'עיר וותיקה'.

תכנון פרויקט 'פינוי-בינוי' במגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

אמר ועשה. כבר במהלך הטקס הסביר ברדה הן בנאומו והן באמצעות הקרנת סרטון לראש הממשלה נתניהו, השרים, חברי הכנסת ומקבלי ההחלטות שהשתתפו בטקס על החשיבות של 'התחדשות עירונית' במגדל העמק. כמו כן אירח ברדה במהלך השנה וחצי האחרונות את יו"ר הרשות להתחדשות עירונית ואנשי המקצוע למספר פגישות עבודה וסיורים במקום ועתה, פחות משנתיים לאחר אותו נאום, יוצא לדרך התכנון של פיילוט ראשון מסוגו בעיר במסגרתו יקודם פרויט "פינוי-בינוי" לשלושה מבנים ב'מתחם העצמאות' 58, 60, 62 שהוכרזו על ידי ממשלת ישראל כמבנים המיועדים להתחדשות עירונית.

כדי לקדם את הנושא קיימה עיריית מגדל העמק ביום רביעי האחרון כנס הסברה עבור תושבי שלושת המבנים המשותפים שקיבלו מידע בדבר ההכרזה, המדיניות העירונית, השלבים הצפויים בהמשך התהליך וכן על משמעויות הפרויקט עבור התושבים. הכנס התקיים בהשתתפות מהנדס העיר אריאל טוויטו, מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון, מנהל הפרויקט והיועצת החברתית לפרויקט וכמובן דיירי הבניינים. יש לציין כי הרשות מקדמת בימים אלה פרויקטים נוספים של "התחדשות עירונית" ובימים אלה ממש התקבל תקציב בסך של 3.4 מיליון שקלים למתחם העיר.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here