מדוושים אל הטבע – טיולי אופניים לכל המשפחה
קרדיט לתמונה: אינדי פארק

כל עונה מעונות השנה טובה לטיול בטבע – וכשעושים את זה על אופניים ההנאה גדלה אפילו יותר. רוצים לצאת לטיול אופניים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים לדווש

הטבע הישראלי משתנה לאורך השנה – חילופי העונות מביאים עמם שינויים בנוף, בצמחייה, במזג האוויר ובאווירה, ולמי שאוהב לטייל מדובר בחוויה חדשה בכל פעם. כך, שלא משנה מהי עונת השנה – תמיד יש מה לעשות כשיוצאים לטיול בנופי ארצנו.

ישנן דרכים שונות לטייל בטבע – האפשרות הראשונה היא כמובן הליכה, שמאפשרת לנו להתחבר אל הטבע בצורה בלתי אמצעית, להריח את ריחותיו, לעצור ולקטוף פרח או להציץ על צב שצועד לאיטו על השביל. אפשרות אחרת היא לצאת אל הטבע בכלי רכב ממונע, מג'יפ ועד טרקטורון או רייזר. אפשרות זו היא בהחלט מלהיבה ומהנה, שכן היא מאפשרת לחוות חוויית אקסטרים וליהנות מהטבע בדרך אחרת. האפשרות השלישית, שמשלבת את השתיים האחרות, היא רכיבה על אופניים. טיול אופניים בטבע מאפשר גם את הנינוחות וחוסר-האמצעיות של ההליכה וגם את החוויה המלהיבה של הנסיעה בשטח והיא מתאימה לכל בני המשפחה.

המסלול הישיר להנאה 

כאשר מחפשים שירות השכרת אופניים בצפון כדאי לבחון לפני הכול את מסלולי הרכיבה הקרובים למתחם ההשכרה. כך תוכלו להתאים את רמת הקושי של המסלול לצרכים של המשתתפים בטיול. 

למשל, מסלול רכיבה רצוף בעליות ובירידות תלולות עלול להיות קשה מדי בעבור ילדים קטנים או בעבור אנשים שאינם רגילים לרכיבה על אופניים. בדומה לכך, מסלול רכיבה הכולל מעבר בתוך נחלים עשוי להתאים לעונת הקיץ ופחות לעונת החורף. 

כדאי גם לחשוב על הנופים והמראות שמזמן לכם הטיול – האם מדובר בשביל בין שדות שהופך למונוטוני ומשעמם לאחר זמן קצר? האם יש נוף עוצר נשימה בחלקים מן המסלול? האם עוברים ליד אתרים היסטוריים או ארכיאולוגיים? חשוב שהטיול שלנו יהיה משמעותי ומעניין, ועל כן כדאי לכלול בו חוויות שונות. דוגמה טובה למסלול כזה הוא מסלול הרכיבה באזור פארק הירדן המשלב נופים יפים, שדות מלבלבים, מפל סודי וגם צפייה בציפורים הנודדות הרבות שעוצרות לנוח בסביבתו של אגמון החולה.

רוכבים נכון

טיול אופניים מוצלח דורש זוגות אופניים מוצלחים. כאשר אתם יוצאים אל מסלול הרכיבה, זה רק אתם והאופניים שלכם, ואתם לא רוצים שהם יתקלקלו פתאום ויהרסו לכם את הטיול, נכון? על כן, חשוב לוודא את תקינותם של האופניים לפני היציאה לרכיבה ולהקפיד על התאמת זוג האופניים הנכון לכל אחד מהמשתתפים.

באתרי ההשכרה השונים תוכלו למצוא מגוון זוגות אופניים – אופניים לילדים ואופניים למבוגרים, אופניים משפחתיים שמתאימים להורים עם פעוטות ואופני ריקשה מיוחדים. לאחר שתבחרו את האופניים המתאימים לכם, חבשו קסדות וקחו בקבוק מים, ואל תשכחו לעבור על כללי הבטיחות מול המפעיל וכמובן לוודא כי אתם מבוטחים כהלכה.

בקיץ, בסתיו, בחורף ובאביב – תמיד יש לאן לטייל במדינה שלנו. טיול אופניים שלוקח אתכם עמוק אל תוך הטבע, בשקט ובקצב מתון הוא אפשרות מעולה לכל עונה. אז אספו את המשפחה, עשו קצת מתיחות ובואו לפארק בצפון שיש בו את כל מה שאתם צריכים לבילוי מושלם בטבע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here