מה באמת חשוב לבדוק לפני שלוקחים משכנתא?

בין אם אתם רוכשים דירה מוכנה או בונים אותה לגמרי לבד, סביר להניח שאתם זקוקים למשכנתא. מצד שני, אתם לא לגמרי בטוחים מה ההבדל בין המסלולים השונים או כמה תשלמו מדי חודש ב-30 השנים הבאות. אם כן, רגע לפני שאתם לוקחים את ההלוואה הגדולה ביותר שיש ומתחילים לארוז, מומלץ לתכנן היטב ולהגיע מוכנים עד כמה שאפשר. איך עושים את זה, איך תצמצמו את הטעויות האפשריות למינימום ומה באמת חשוב לדעת לפני שחותמים על עשרות מסמכים מול הבנק?

לפני כל: בחינת המצב הכלכלי

ההחלטה שאתם עומדים לקבל עומדת להשפיע על המצב הכלכלי שלכם בשנים הבאות, וזו בוודאי לא הפתעה גדולה. למעשה, מרגע החתימה על הסכם הרכישה תתמודדו עם החזרי משכנתא שישפיעו באופן ניכר על ההתנהלות הכלכלית של המשפחה כולה, ועל תזרים המזומנים שלכם. בתהליך של ייעוץ משכנתאות אישי ועם הניסיון העשיר של איריס שוסטר, תוכלו לקבל את ההחלטות שלכם בצורה טובה יותר. כך תוכלו להיערך לא רק לניהול משא ומתן קשוח מול הבנק שלכם, אלא לתכנן את כלכלת המשפחה כולה ביום שאחרי.

תמהיל המשכנתא ומקורות ההכנסה שלכם

במסגרת ההיערכות הכלכלית הנכונה לנטילת המשכנתא שלכם חשוב להבין מה הוא התמהיל המתאים לכם, ולוודא שאתם מוכנים להחזר החודשי שייקבע. יועץ המשכנתאות שלכם נמצא שם בדיוק בשביל זה. הוא יעזור לכם לבחון מסלולי משכנתא אפשריים ולהבין כמה אתם צפויים לשלם מדי חודש במהלך 20 או 30 השנים הבאות. תוכלו לבחון ריביות משכנתא מומלצות ולקבל החלטות גדולות, וכן לתכנן את היום שאחרי. כשאתם מבינים בדיוק כמה כסף נכנס מדי חודש ונערכים גם לשינויים אפשריים במקורות ההכנסה שלכם, אתם מצמצמים טעויות ומבטיחים לעצמכם התנהלות נכונה וחכמה הרבה יותר.

משלב המשא ומתן – ועד החתימה

תפקידו של יועץ המשכנתאות בתהליך הזה ברור לחלוטין. זה האדם שאמור לעזור לכם לתכנן כל צעד בצורה מדויקת ונכונה כדי להימנע מטעויות שיעלו לכם אלפי שקלים לאורך הדרך. היועץ שלכם יבחן זכאות למשכנתא וינהל מו"מ עם הבנק, הוא יסייע לכם בזיהוי מקורות התשלום ובתכנון תמהיל המשכנתא, והוא יהיה שם גם במעמד החתימה על המשכנתא. זוהי ללא ספק כתובת מקצועית וחשובה בתהליך המלווה בדילמות, בלבטים ובשאלות רבות, וזוהי הדרך לקבל החלטות בצורה רציונלית ומחושבת הרבה יותר. כדי לתכנן את המשכנתא שלכם אתם מוזמנים לפנות לאיריס שוסטר בטלפון 052-5900403.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here