צילום- באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה נתנה לאחרונה את חסותה למיזם אזורי יוצא דופן בשם ECOSTEM21. מדובר בשותפות אזורית לקידום חינוך מדעי טכנולוגי וכישורי חיים, שמטרתו לפתח תשתית מתאימה להון אנושי איכותי, בעל כושר השתכרות גבוה בעתיד, והתאמה לעולם העבודה המשתנה במאה ה-21.

את המיזם מוביל אשכול בית הכרם – איגוד המאגד את הרשויות: כרמיאל, דיר אל אסד, מג'ד אל כרום, ראמה, נחף, בענה ומשגב. בכנס שהתקיים במכללה תחת הכותרת "מרחב העיצוב השלישי" לקחו חלק כ-60 משתתפים. הכנס עסק באתגרי החינוך והתעסוקה האזוריים, והאופן שבו גופים באזור יכולים לשתף פעולה בכדי לייצר פתרונות לבעיות ולאתגרים איזוריים. המשתתפים ציינו לחיוב את פריצת הדרך ואת ההזדמנות הגלומה בעבודה משותפת של כלל הגורמים. עוד דובר על הצורך הדחוף, במיוחד לאחר משבר הקורונה ואתגרים שחווים יהודים וערבים בישראל, להשקיע בקידום מוביליות חברתית באמצעות חיזוק של מיומנויות בקרב צעירות וצעירים.

הכנס התקיים במכללה, המהווה עוגן אזורי בתחום ההשכלה הגבוהה והחיבור לתעשייה. פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה, הרצה בפני הנוכחים על המהפכה התעשייתית הרביעית ועל משמעויותיה מרחיקות-הלכת הן במישור היצרני והן במישור החברתי-כלכלי. לדבריו, קיים הכרח לשדרג את התעשייה מסורתית, והדבר אפשרי על ידי הפנמת טכנולוגיות מתקדמות בקווי הייצור. "אנו במכללה, יחד עם המכון הלאומי לייצור מתקדם, לו אנו שותפים, מאמינים כי זה צו השעה לתעשייה המסורתית. אם לא ייעשה מעשה לגידול דרמטי בפריון של תעשיה זו במדינה, ובגליל בפרט, דינם של עשרות מפעלים להעלם מן העולם במוקדם או במאוחר. יש לטשטש את הגבולות בין ה HI TECH ל LOW TECH, כי זו המגמה העולמית, אותה אנו מתכוונים להוביל בישראל, באמצעות המהנדסים האיכותיים אותם אנו מכשירים להגשמת יעד חיוני זה".  

מנהלת ECOSTEM21 באשכול בית הכרם, טל חכים דרומי: "התעשייה זקוקה לעובדים מוכשרים, בעלי ידע ויכולות גמישות. מערכות החינוך נדרשות יותר מתמיד להיות משולבות בסביבה בתוכה הן נטועות, בכדי לייצר מוביליות חברתית. יש להוריד את המחיצות שבין חינוך לתעשייה, ללמוד כל הזמן ובכל מקום. לכן, גייסנו לתהליך נציגים מספקטרום רחב של ארגונים: הרשויות החברות באשכול, קרנות פילנתרופיות, משרדי ממשלה, אקדמיה, תעשיות אזוריות, נציגי חברה אזרחית ושותפים נוספים. ביחד נבנה מערכת מכלילה ומשגשגת של חינוך ותעשייה מתקדמים באזורינו". 

בין הבאים לכנס היתה תמימות דעים באשר לעולות שבהן יש לנקוט בתקופה שבה אנו חיים ואשר  מביאה איתה שינויים מהירים באורחות החיים ובשוק העבודה. עובדים בעידן המודרני נדרשים ללמוד לאורך כל חייהם ולהיות בעלי יכולת הסתגלות מהירה לשינויים. לצורך כך, עליהם להיות בעלי מיומנויות מגוונות כגון: יכולת ללמידה עצמאית, לעבודת צוות, ליצירתיות, לחשיבה ביקורתית, ליוזמה ולדחף למצוא פתרונות לבעיות מורכבות.

מנכ"לית אשכול בית הכרם, רונית עובדיה, סיכמה זאת בכמה משפטים: "במיוחד בימים אלו אנחנו מבינים את החשיבות של פעולה משותפת. האזור שלנו משופע בהזדמנויות. הנוכחות של משתתפים מכלל המגזרים, מעידה על הדחיפות, ההזדמנות, והצורך האדיר של כלל הגורמים באזור במהלך המאחד הזה".

צילום- באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה
צילום- באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here