מכשירי שמיעה – איך רוכשים את המכשיר הנכון

כפי שאנחנו יודעים, לא מעט אנשים מבוגרים וכן צעירים, נדרשים להשתמש במכשיר שמיעה. מדובר הרבה פעמים בהחלטה שמתגבשת אחרי תהליך איטי של התדרדרות בשמיעה עד לנקודה בה ברור מעל לכל ספק, שבלי מכשיר שמיעה הם לא יוכלו לשמוע בצורה ברורה וטובה קולות ורעשים, וכן לא יוכלו ליטול חלק בשיחות פעילות. 

כפי שאנחנו יכולים להניח, ישנן לא מעט חברות שמציעות מכשירי שמיעה מסוגים שונים, אלה נבדלים גם בסגנון השימוש בהם, במאפיינים הטכניים והטכנולוגיים שכלולים בתוכם וכן באופי ההרכבה שלהם, ישנם מכשירים שניתן להכניס אל תוך האוזן, אחרים נמצאים מאחורי האוזן. זה תלוי בצרכים של הלקוח וזה תלוי עד כמה המכשיר באמת יכול לשרת אותו בצורה אופטימאלית. 

על מנת לבחור חברה שמשווקת מכשירי שמיעה וכמובן את המכשיר הרלוונטי, יש להכיר את הצרכים מחד ואת המאפיינים של אותם מכשירים ואותן חברות מאידך. מן הסתם, כל לקוח שזקוק למכשיר שמיעה, יעבור אבחון אצל רופא אף אוזן גרון, יעבור בדיקות שמיעה מקיפות, ורק לאחר שהרופא יאבחן שהוא אכן זקוק למכשיר, הוא ישלח אותו עם המלצות לסוג מכשיר ובהתאם לכך, הלקוח יחליט איפה לקנות אותו ושל איזו חברה. 

צריך להדגיש כאן נקודה משמעותית והיא, את המכשיר יש לרכוש במכון שמיעה מורשה, שם אפשר למצוא דגמים שונים של מכשירים, לבדוק אותם, לקבל את כל המידע הטכני עליהם, לקבל מידע על הפונקציות השונות שקיימות בכל מכשיר ובהתאם לכך, להחליט איזה סוג מכשיר אפשר ורצוי לקנות. 

לפני שאנחנו נציג כמה פרמטרים בסיסיים לרכישת מכשיר שמיעה, חשוב לזכור, המכשיר אמור לשרת אותנו זמן רב, סביר להניח שלא נצטרך להחליף אותו אלא אם הוא יתקלקל מסיבה כזו או אחרת, או אם תחול ירידה בשמיעה ברמה דרסטית. מדובר על הוצאה לא זולה, ולכן כשמחברים את שתי הנקודות ביחד, הרי שעלינו לדעת שיש לבצע רכישה חכמה של מכשיר אשר ישרת אותנו במשך זמן רב. 

מה הם הפרמטרים לרכישה חכמה

ראשית, עלינו לבחון עד כמה המכשיר מתאים לנו. בין אם זה מבחינת המפרט שלנו, בין אם זה מבחינת היכולת שלנו להשתמש בו בצורה נוחה ופשוטה, בין אם זה מבחינת אופי התחזוקה או מכל סיבה אחרת. אנחנו צריכים לרכוש מכשיר שמיעה שיהיה לנו נוח ונעים לעבוד איתו. 

שנית, עלינו לבחון את החברה שעומדת מאחורי ייצור המכשיר, עד כמה היא נחשבת חברה איכותית בעלת מוניטין טוב, עד כמה מדובר בחברה שהמכשירים שלה ברמה גבוהה וכן המרכיבים של המכשירים הם איכותיים. 

שלישית, אנחנו צריכים לבחון את המקום בו אנחנו מבקשים לרכוש את המכשיר. איזו אחריות אנחנו מקבלים ממנו על המכשיר, איזה שירות טכני הוא מספק לנו וכל היבט אחר שקשור לרכישה ולתחזוקה של המכשיר לאורך זמן. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here