מלב אל לב
קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק.

תושבי מגדל העמק לקחו חלק בפרויקט "מלב אל לב" במסגרתו יצרו לב ענק שהורכב ממאות לבבות

מלב אל לב
קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק.

"מלב אל לב" הינו מיזם קהילתי ייחודי במגדל העמק שמטרתו להכיר ולהיפגש עם המשפחות השכולות במגדל העמק, לא רק בימי הזיכרון. תוך כדי המפגש נחשפו המשתתפים לתקוות, לחלומות, לזיכרונות, להתרגשויות ולכישרונות של הנופלים.
התקיימו מספר מפגשים אינטימיים במועדונים ובבית "יד לבנים" בין נציגי המשפחות השכולות לבין תושבי מגדל העמק. מטרת המפגשים הייתה לחבר אנשים בתוך הקהילה, לזכור ולהנציח בהיבט של אופטימיות, להכיר את בית "יד לבנים" באמצעות סיור בהדרכת המנהלת אתי שפרלינג ואחות שכולה שושנה אליהו. בסיום המפגשים כל משתתף קיבל לב עליו הביע את הרגשתו, תחושותיו וחווייתו מהמפגש. במהלך הכנת הלבבות התקיימו שיחות בין המשתתפים שהמשיכו לספר את סיפורם של הנופלים. כל הלבבות נאספנו ליצירת מייצג מרשים של לב ענק והם יוענקו למשפחות השכולות ולבית יד לבנים.
במסגרת מיזם זה השתתפו כ-1,000 תושבי מגדל העמק ביניהם: ראש העיר, יו"ר הנהלת המתנ"ס, צהרוני המתנ"ס, משתתפי תוכנית עמיתים, מנהלי מחלקות במתנ"ס, עובדות המעונות, ילדים שמשתתפים בחוגי המתנ"ס בתוכנית חוג לכל ילד, עובדות הון אנושי צעירים, מכינה קדם צבאית ישראלית, מועדוני הנוער, מועדוני קשישים, מועדון דרור אחים, ילדים והורים מהמגזר החרדי,  תושבים ומתנדבים בקהילה, נציגי משפחות שכולות, הנהלת המתנ"ס ומתנדבי הקרן לידידות.
מנהלת המתנ"ס אורית זאבי כהן אמרה: "מיזם מרגש המקרב את כל לבבות התושבים לזיכרון באמצעות אומנות. המיזם יצר שיח בין קהילות בישוב על מהות הזיכרון ועל הנופלים. למדנו על הנופלים על כישרונם, חלומם ואהבתם למגדל העמק ולארץ ישראל. מחמם את הלב לראות ולשמוע את הקהילה מתחברת ונרתמת לזיכרון משמעותי".
ראש העיר אלי ברדה: "מחמם את הלב לראות שיש עוד תכנית שבה הקהילה מתחברת לבית "יד לבנים", מכירה את מורשתם של הלוחמים ומשפחותיהם, חלומותיהם של הנופלים, כותבים להם ומיצרים לב אותו הם מעניקים למשפחות ולבית "יד לבנים". אני גאה בקהילה שלנו, במערכת החינוך ובבית "יד לבנים" שפתוח, מקרב לבבות ומעניק הרבה חום ואהבה. יש פה לב גדול לאנשים ולב שמכיל את כולם. זה הלב הגדול של מגדל העמק".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here