דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

תרבות מוסר התשלומים גבוהה במגדל העמק עם שיא היסטורי של כ-94% אחוזי גבייה והכנסה בסך 80 מיליון שקלים בשנת 2018.

דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

שיא כל הזמנים נרשם השנה בגביית ארנונה מתעשייה ומגורים במגדל העמק. לפי נתוני מינהל הכנסות עולה כי במהלך שנת 2018 עומד שיעור הגבייה העירוני על כ-94% ואם כוללים את התשלומים הדחויים (שיקים ואשראי שיגבו בשנת 2019) עומד האחוז אפילו על שיעור גבייה פנומנאלי של 96%. בתרגום לשקלים מהווים אחוזי הגבייה סכום של 80 מיליון שקלים ממיסי ארנונה, כ-2.5 מיליון שקלים יותר מהתחזית הראשונית בתחילת השנה שעמדה על 77.5 מיליון שקלים וזאת בין היתר הודות למוסר תשלומים גבוה של התושבים ושלל אפשרויות וערוצי תשלום שמעניק מינהל הכנסות לתושבים וביניהם קבלת קהל, תשלום באינטרנט, הוראות קבע, אשראי ושיקים דחויים, תשלום בבנק הדואר ועוד.

דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

במינהל הכנסות ציינו כי עיקר ההכנסות נובעת מהתעשייה הפורחת במגדל העמק וכוללת למעלה מ-60 מפעלים ובתוכם מספר מפעלי ענק בתחום היי-טק בגודל של 50 אלף מט"ר המעסיקים בין 1,500 ל-2,000 עובדים כל מפעל. עוד נודע כי החלוקה של הארנונה במגדל העמק מתחלקת כ-70% מתעשייה ומסחר וכ-30% ממגורים.

בעיריית מגדל העמק ציינו השבוע בסיפוק כי שיעור הגבייה הגבוה שנרשם מדי שנה מלמד על תרבות מוסר תשלומים גבוהה שהשתרשה בקרב תושבי העיר בניגוד לסרבני התשלומים שהלכו ונעלמו עם השנים. מדובר למעשה בצדק חברתי במובן של 'חלוקת נטל' צודקת שכל התושבים ישלמו וייהנו משירותי הרשות. יש לציין כי שיעור הגבייה למטר למגורים הוא אחיד בכל רחבי העיר ועומד כיום על 39.34 שקלים הנחשב ליחסית נמוך בהשוואה לערים רבות אחרות ברחבי הארץ. ראש העיר אלי ברדה הודה לעוסקים במלאכה והוסיף: "מגדל העמק מהווה מוקד תעסוקה ותעשייה אזורי המניב הכנסות בארנונה, יוצר מקומות תעסוקה, ומאפשר לרשות להעניק שירות טוב ואיכותי יותר לתושבים כולל הורדת שיעור האבטלה".

דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here