מודדים להצלחה
צילום: נב''ס

קורס חדש, ראשוני וייחודי במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, מכשיר כוח אדם מקצועי לתחום ראש צוות המדידות, הגאודזיה ומקנה לבוגריו ידע מעשי ועיוני מקיף.

מדידה הנה תהליך מרכזי בתכנון הבנייה. המודדים אחראים על מדידה של שטחים באמצעים טכנולוגיים, המשמשים אנשי מקצוע בתחום המשפט ובעולם הבניה.

יצוין כי פעולת המדידה מתבצעת על פי תקנות המודדים בהתאם למפרטים הקבועים בחוק. תפקידו של ראש הצוות הנו לבצע את עבודות השטח בשדה ובמשרד. עוד נודע כי הקורס מתקיים בשיתוף עם לשכת המודדים המוסמכים בישראל ועם משרדי מודדים מוסמכים.

בוגרי התכנית יוכלו להשתלב בשלל פרויקטים בתחום הבניין והתשתיות, הן במסגרת חברות תכנון ומדידה והן כעצמאים שיכולים להעניק שירותים מתקדמים לשלל מסגרות בתעשייה. הקורס משלב לימודים עיוניים והתנסות מעשית בשטח בנוסף לסדנאות מודדים מוסמכים, על מנת לסייע למשתתפים לצבור ניסיון פרקטי בתהליכי המדידה ובפענוח של מפות ותרשימים מקצועיים.

מודדים להצלחה
צילום: נב"ס

רינת וייסבאום, מנהלת היחידה ללימודי המשך והכשרה מקצועית במכללה אמרה: "המעוניינים להשתלב בתפקידי ראשי צוות בתחום המדידה הגיאודטית, בעלי 12 שנות לימוד וראיון אישי, מוזמנים להצטרף לקורס המיוחד והיסודי הזה".

היקפו של הקורס הוא כ-400 שעות לימוד ומתחלק לשלושה חלקים: חלק ראשון 360 שעות לימוד למשך 9 חודשים שמתקיימות במכללה פעמיים בשבוע במשך 5 שעות, כולל רקע תיאורטי, מיפוי שטחים, קריאת מפות וחישובים ומעבדות.

חלק שני 40 שעות סדנא, התנסות מעשית בעבודה בשטח. מטרת הסדנא הינה להתנסות בפרויקטים ההנדסיים בעבודה בשטח. חלק שלישי עבודת גמר שמסכמת את כל מה שנלמד תיאורטית ובוצע בשטח.

בין נושאי הלימוד: מבוא לגאודזיה, רקע תיאורטי, מתמטיקה בסיסית, חישובים במיפוי, איזון, מיפוי שטחים, קריאת מפות, תקנות וחוקי המדידות, תוכנת השרטוט AutoCAD, טופוגרפיה ושיטות למיפוי פרטים.

מודדים להצלחה
צילום: נב"ס

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here