תכנית
קרדיט צילום: עיריית עפולה

התכנית החינוכית שמטרתה לטפח מנהיגות ומצוינות בקרב התלמידים אומצה על ידי 'קרן רמון' ופועלת ביישובים רבים ברחבי הארץ. תלמידי בית הספר "יהלום" מעפולה כבר זכו למפגש מרתק עם האסטרונאוט היהודי ד"ר גרט רייזמן.

תכנית "הטייסת" תיכנס למערכת החינוך בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

התכנית החינוכית "הטייסת" עתידה להשתלב במערכת החינוך בעפולה. כך עולה משיחות בין ראש מינהל החינוך בעפולה וראשי 'קרן רמון' שאימצה את התכנית לפני מספר שנים. הקשר הראשוני בין הצדדים נוצר בעת חנוכת גן הילדים ע"ש רונה רמון ז"ל לפני מספר חודשים בעפולה אליו הגיעו נציגי הקרן שהציגו את העיקרי התכנית בפניי ראש העיר אבי אלקבץ שהנחה את ראש מינהל החינוך טינה ולדמן לקדם את הנושא.

מאז הפגישה הראשונה נערכו מספר שיחות חיוביות בנושא ולפני כשבוע אף הוזמנו תלמידים מבית הספר 'יהלום' בעפולה למפגש עם האסטרונאוט ד"ר גרט רייזמן חברו הטוב של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל. במהלך המפגש שהתקיים במסגרת שבוע החלל, זכו התלמידים להאזין להרצאה מרתקת של ד"ר רייזמן האסטרונאוט היהודי הראשון בתחנת החלל הבינלאומית שסיפר לתלמידים שלקח על עצמו למלא את משימתו של אילן רמון ז"ל להפיץ את נושא החלל בקרב בני נוער בישראל והמליץ לתלמידים "לא לפחד מכישלונות אלא להיות אמיצים ולקחת סיכונים" כדבריו, שכן הוא התקבל לנאס"א לאחר שנכשל חמישה מבחנים בהם נכשל קודם לכן.

תכנית "הטייסת" תיכנס למערכת החינוך בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

תכנית "הטייסת" נוסדה במגדל העמק לפני 13 שנים בשיתוף של הרשות המקומית, טייסת 117 ברמת דוד, בית הספר 'גיורא יוספטל' ושני תושבי העיר, בוגרי ביה"ס הטייס א' ואיש החינוך ראובן צמח. מטרתה של התכנית להוביל לשינוי התנהגותי חברתי-ערכי בקרב ילדים, לטפח מנהיגות ולעודד מצוינות. כיום פועלת התכנית בלמעלה מ-20 בתי ספר ברחבי הארץ ופעילים בה כ-500 תלמידים.

תכנית "הטייסת" תיכנס למערכת החינוך בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here