קיבוץ כפר רופין

'דיר בלאכ', דיר העיזים החינוכי המנוהל על ידי ילדי כפר רופין, פתח שנת פעילות חדשה במפגש חגיגי בחסות מפעל 'צמח תערובות', התורם מדי חודש חצי טון של תערובת איכותית לעיזים חולבות, בעלת 18% חלבון. במהלך המפגש הובילו הילדים סיורים מודרכים, כיבדו את הנוכחים בגבינות עיזים מתוצרתם, יצרו שלטי עץ עם שמות העיזים ובנו אילן יוחסין של העדר.

'דיר באלכ' הוקם לפני ארבע שנים כמיזם חינוכי ומאכלס עדר איכותי של 25 עיזים מגזע אלפיני. הדיר מבוסס על מודל ניהול עצמי של כ-40 ילדים, מכיתה ד' ועד יב' ובהכוונת חברי הקיבוץ אילה וצחי שבח. הילדים שותפים בתהליך שלם של תכנון, לימוד, גידול, טיפול וטיפוח העדר, במסגרתו הם מאכילים, רועים וחולבים את העיזים וגם מייצרים מהחלב מגוון גבינות משובחות, כגון: לאבנה, צ'רקסית, צפתית וקממבר, הנארזות במקצועיות ונמכרות בעונת החליבה לחברי הקיבוץ. 

דרור טננבאום, מנהל השיווק של 'צמח תערובות', אומר: "אנו שמחים להיות חלק מהמיזם החינוכי של ילדי כפר רופין המנהלים את הדיר, אשר מתקיים מכוח הרצון ומסירותם. הפרויקט תורם ללמידת חקלאות וטיפוח בעלי חיים במשק ומנחיל ערכים של אחריות ומקצועיות".

צחי שבח, מנהל הדיר, אומר: "אילה רעייתי מגיעה מרקע של עשרות שנות עבודה עם ילדים ונוער במסגרות שונות ומובילה במיזם את העבודה החינוכית. אני מטפל בנושאי העבודה והתחזוקה. הדיר יוצר מרחב חינוכי לערכי עבודת הכפיים, אחריות, מנהיגות ודאגה לסביבה, תוך הקניית זיקה לקרקע ולעבודת האדמה, לחקלאות ולבעלי החיים, ערכים החשובים לנו כקהילה. הנערים ממשיכים להגיע כדי לקחת חלק במיזם ולחנוך את הילדים הקטנים יותר ולהעביר להם מהידע והניסיון שרכשו". 

קבוצת 'צמח תערובות', מהמכונים הגדולים בארץ לייצור תערובות. בבעלות התאגדות 47 קיבוצים ומושבים מהווה כיום מוקד ידע לכלל ענפי בעלי החיים. שירותי המפעל מתחילים בליווי מקצועי וממשקי, שירותים תזונאים ועזרה בתכנון והקמה של תשתיות למשק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here