קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק הנמצאת בתוכנית מצויינות ארגונית ובתוכנית המראה של משרד הפנים מציגה מצויינות ניהולית ומקצועית בניהול תקציב הרשות בשנים האחרונות כפי שסיימה בהצלחה ובאיזון תקציבי גם  בחציון הראשון לשנת 2021. 

הישג נפלא לעיריית מגדל העמק שהצליחה לסיים את החציון של שנת 2021 באיזון תקציבי, כך הוצג בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה בתחילת החודש. יש לציין כי הנתון הנפלא מחזק את המגמה בשנים האחרונות לפיה העירייה מצליחה לסיים את בשנים האחרונות באיזון תקציבי. ההישג נחשב למשמעותי מאחר ובשלוש השנים האחרונות הרשויות המקומיות התמודדו עם משבר פוליטי ארצי שכלל ארבע מערכות בחירות והיעדר תקציב מדיני ולמרות זאת הרשות עמדה בהצלחה במשימה ניהול תקציבי מאוזן.

כזכור, הצליחה הרשות בשנים עברו לזכות שנתיים ברציפות בפרס "ניהול כספי תקין" ושנה אחת בפרס היוקרתי של  "רשות איתנה" שמעניק משרד הפנים מדי שנה לרשויות מצטיינות.

מהנתונים שהוצגו בישיבת המועצה עולה כי הרשות הצליחה לשמור על תקציב 2019 מאוזן בתקציב השנתי שעמד על כ-198 מיליון שקלים מדובר למעשה בהישג אדיר לרשות שעומדת בכל הקריטריונים לקבלת פרס ניהול תקין שמשרד הפנים מעניק כל שנה לרשויות שסיימו את השנה באיזון תקציבי.

ברשות מציינים כי הסיבות המרכזיות להישג הם שיא היסטורי שקבעה הרשות בשיעור גביית הכספי ארנונה שעומד על 94.5 אחוזי גבייה, כאשר כ- 70 אחוז מתוכם מתקבלים ממפעלי התעשייה הרבים שהרשות התברכה בהם. מנכ״ל העירייה שלום זוזוט וגזבר העירייה מנחם עוז ציינו בסיפוק את גיוס התקציבים החיצוניים שמצליח לגייס ראש העיר אלי ברדה  ממשרדי ממשלה ומיועדים לפיתוח העיר בפרויקטים רבים ומגוונים ומקלים על תקציב העירייה. כמו כן מעריכים בעירייה כי המפעלים החדשים שנפתחו לאחרונה ומפעלים נוספים שעתידים להיפתח בהמשך צפויים להגדיל את ההכנסות באופן משמעותי ולאפשר לרשות להתמודד עם גידול האוכלוסיה וההוצאות הנובעות מכך.

ראש העיר אלי ברדה הודה לבעלי התפקידים המקצועיים ולחבריו בהנהלת העיר כולל ליו״ר ועדת הכספים אירנה קבקוב על שיתוף הפעולה והתנהלותם המצויינות ארגונית ומקצועית ואמר: ההישג הזה מצטרף להישגים הנוספים של הרשות כמו ״פרס החינוך הארצי״, תנופת הפיתוח והבנייה והתעשייה המפותחת בעיר כפי שפורסם בפרסום בערוץ 12״.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here