מקום ראשון ברשת
קרדיט צילום: עיריית עפולה

נבחרת תיכון 'אורט יהודה' זכו במקום הראשון בארץ בהקאתון דיגיטלי על פיתוח אפליקציה לתמיכה בבני נוער במצוקה.

מאות תלמידים מהזרם הממלכתי-דתי התכנסו להפנינג של 12 שעות שעיקרו תכנות, עיצוב ויצירה של פיתוח אפליקציות וטכנולוגיות למען החברה. במהלך החודשים האחרונים הוגשו למעלה מ-150 רעיונות של נבחרות תלמידים מכל הארץ ליוזמות אשר עוסקות בפיתוח דיגיטלי ערכי. ההקאתון הדיגיטלי הוא יוזמה של החינוך הממלכתי דתי ומטרתה ליצור מענה דיגיטלי בשלושה תחומים: בין אדם לחברו, בין אדם לארצו ובין אדם לאלוקיו.

מקום ראשון ברשת
קרדיט צילום: עיריית עפולה

במקום הראשון השנה זכה תיכון "אורט יהודה" בעפולה על פיתוח אפליקציה לתמיכה בבני נוער במצוקה הסובלים מקשיים חברתיים. האפליקציה הייחודית שמבקשים התלמידים לפתח מבקשת לענות על מצוקות רגשיות של מתבגרים, בדידות וניכור חברתי ובבסיסו של רעיון זה מונחת התפיסה כי רשת חברתית יכולה לשמש גם לחיוב לצורך תמיכה ועזרה לזולת ועידוד במצבים קשים. במקום השני בתחרות זכה בית הספר חמ"ד אורט "אולפנית טבריה" על פיתוח אפליקציה תפילונית לביאור התפילה ובמקום השלישי זכה בית הספר חמ"ד מחוז חיפה על פיתוח אפליקציה 'תיק טוב'.

מקום ראשון ברשת
קרדיט צילום: עיריית עפולה

יש לציין כי נבחרת "אורט יהודה" משתתפת זו השנה השנייה ב'האקתון הדיגיטלי' יחד עם עשרות בתי ספר נבחרים מכל החינוך הממלכתי הדתי הארצי כאשר בשנה שעברה הציגו התלמידים את הצורך במענה להשלמות מניין מתפללים בבתי אבלים ובלוויות. את קבוצת התלמידים מעפולה שכללה את אריאל כהן, יצחק וארם, זמיר סאסי, נהוראי בלטה ומשה עזריה, מלווה המורה למדעים ניסים חכם, שרשם הישג נפלא כאשר הצליח לפני כשנתיים להוביל את נבחרת החלל של בית הספר לחמישייה הסופית מבין מאות מתמודדים ברחבי הארץ (אגב, גם השנה הצליחה נבחרת החלל להגיע לשלבים הסופיים של התחרות הארצית). את התוצאות תולה חכם בשילוב של מוטיבציה גבוהה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא ומעל הכל רצון עז לנצח.

מנהל 'אורט יהודה' יהונתן חזי, התייחס להישג של התלמידים בפרויקט ואמר: "זו גאווה גדולה, אני מביט על ההישגים של תלמידינו ביזמות בחשיבה יצירתית מתוך אחריות אישית וחינוך לערכים לצד מצוינות אישית ומצוינות לימודית".

מקום ראשון ברשת
קרדיט צילום: עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here