מקפיצים את השוק הישן
קרדיט צילום: תנועת תרבות.

100 צופים, 27 רקדנים צעירים, שני סגנונות ריקוד שונים ורקדן בינלאומי אחד הובילו למופע היפ-הופ מרגש ופורץ דרך תחת השם mash-up שהתקיים במתחם 'ואהבת-אמנות חדשה בשוק הישן' בעפולה. היה מקפיץ.

מקפיצים את השוק הישן
קרדיט צילום: תנועת תרבות.

פורצים דרך בעפולה: כמאה צופים הגיעו לפני כשבוע למתחם "ואהבת-אמנות חדשה בשוק הישן" בעפולה, שם נהנו ממופע ריקודים ייחודי ומרגש בו השתתפו 27 רקדנים צעירים משתי להקות הפעילות ב'בית היוצרים' של תנועת תרבות המהווה בית לקבוצות יוצרות של ילדים ונוער מכל תחומי האמנות וכן להקת המחול של בית הספר "אורט בן גוריון". האירוע המקפיץ היה למעשה סיכום של סדנת בת חמישה ימים עם הרקדן והיוצר הצרפתי סויאן צ'יצ'רי מהארגון D.S.F.H מצרפת. סופיאן הגיע במיוחד מליון, צרפת לשבוע שלם במהלכו העביר לצעירי עפולה סדנא העוסקת בכוריאוגרפיה המשלבת סגנונות כגון היפ-הופ, ברייקדאנס, מחול ובלט קלאסי.

מקפיצים את השוק הישן
קרדיט צילום: תנועת תרבות.

בסדנא השתתפו שתי קבוצות עפולאיות שונות מאוד זו מזו, שמה שמחבר בניהן זו האהבה לריקוד. קבוצת תלמידות ממגמת המחול בביה"ס "אורט בן-גוריון" המתמחה בבלט קלאסי ומחול מודרני, וקבוצת Knock-Out מבית היוצרים המתמחה בהיפ-הופ וברייקדאנס. במהלך הסדנא למדה כל קבוצה סגנון שאינו מוכר לה, ויחד הרכיבו קטעים המשלבים בין הסגנונות. באירוע השיא התארחו חברי קבוצת RockMove מנתניה שרקדניה מתמחים בהיפ-הופ בהדרכת לירן רקנטי מתנועת תרבות.

מקפיצים את השוק הישן
קרדיט צילום: תנועת תרבות.

אחת מיוזמות המפגש היא רוני אדר, המדריכה של קבוצת Knock-Out ומורה במגמת המחול 'אורט בן גוריון' וממקימי 'בית היוצרים'. "מרגש לראות את הפעילות גדלה ומתפתחת בעפולה, 'בית היוצרים' הוא מקום ייחודי לילדים ובני נוער ליצור אמנות חדשה פורצת דרך ובעלת תוקף במרחב העפולאי" אמרה אדר והוסיפה: "שמחתי שהתאפשר לי לקיים חיבור ייחודי ומעניין בין תלמידות מגמת המחול לרקדנים ב'בית היוצרים'. זה היה מרתק לראות אותם עובדים ולומדים זה מזה תנועות חדשות וגם לומדים על הקשבה, פתיחות, יצירתיות ודימיון. אני בטוחה שיכולות אלו יתבטאו אחר כך גם בתחומי חיים אחרים שכן זה הכח של החיבור בין אמנות וחינוך".

מקפיצים את השוק הישן
קרדיט צילום: תנועת תרבות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here