קרדיט צילום: סאמיה סעד

במסגרת תוכנית של משרד הבריאות לחינוך לבריאות ביישובים של המגזר הערבי וביניהם גם העיר מע'אר שבגליל התחתון, החליטו בעיריית מע'אר לאמץ את המדיטציה הטרנסנדנטלית במערכת החינוך בעיר, במטרה להעניק לאנשי החינוך ולתלמידים כלים להרגעה עצמית, הפחתת חרדה ושיפור איכות החיים.

 

ממלאת מקום ראש העיר, ד"ר נוהא ג'אבר בדר, שלמדה בעצמה לפני כחצי שנה את המדיטציה ומאז היא מתרגלת אותה בקביעות מדי יום, היא זו שהובילה את המהלך לאחר שפנתה למפקחת של משרד הבריאות אשר הסכימה לתקצב את התוכנית במע'אר.

ד"ר ג'אבר בדר: "לאחר שהתנסיתי באופן אישי במדיטציה הטרנסנדנטלית וחוויתי את השפעתה בהורדת סטרס ובשיפור הריכוז, מצאתי לנכון להביא אותה לתושבי מע'אר על ידי אנשי חינוך שיהיו השגרירים של הכנסת המדיטציה הטרנסנדנטלית למערכת החינוך בעיר. המדיטציה הטרנסנדנטלית מלמדת לעצור את מירוץ החיים ולנשום עמוק, מסייעת בהפרעות קשב וריכוז ומאפשרת שינוי תפיסתי ותודעתי. אני ממליצה בחום ללמוד את הכלי הזה ולתרגל אותו יום יום".

 

לאחר אישור התוכנית גובשה קבוצה של 16 נשות חינוך ואחרות מהעיר שלמדו את המדיטציה הטרנסנדנטלית מדורית גולדשמידט, מורה למדיטציה הטרנסנדנטלית, שלימדה גם את ד"ר ג'אבר בדר ומאז הן נפגשות פעם בשבועיים כדי להעמיק את הבנתן ואת התרגול שלהן ,.

 

משך הקורס הוא שלושה חודשים ובמסגרתו לומדות המשתתפות קורס בסיסי של  המדיטציה הטרנסנדנטלית, נחשפות למידע ומחקרים על השפעת המדיטציה הטרנסנדנטלית על היחסים שלהן עם עצמן ועם הסביבה. גולדשמידט גם מלמדת את המשתתפות תרגילי יוגה ונשימה (פראנאיאמה) שאותם הן יכולות לבצע לפני תרגול המדיטציה שלהן וכן מעניקה להן ידע לשמירה על הבריאות ומניעת מחלות לפי שיטת מהרישי איור-ודה, הכולל ידע לתזונה ואורח חיים בריא.

 

גולדשמידט: "אני שמחה מאוד שד"ר ג'אבר בדר הבינה את השפעתה הדרמטית של המדיטציה הטרנסנדנטלית על היבטים שונים בחיים ועל הטמעתו של כלי חשוב זה בקרב תושבי מע'אר. אני מקווה כי ערים נוספות יצטרפו למיזם החשוב הזה בהיבט הפרטני והחברתי".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here