צילום: דוברות בי"ח הצרפתי ד"ר נאיל - בי"ח הצרפתי

כבר מספר שנים בהן אנו שומעים על מצב הרפואה הלא פשוט בבתי החולים בצפון, זאת כאשר רופאים ואחיות חוזרים ומשתפים על החוויות ממסדרונות בתי החולים, לצד מטופלים אשר מקבלים טיפולים עם מכשור ישן ובתנאים לא נאותים.

בבית החולים הצרפתי בנצרת החליטו לקחת לידיהם את נושא הפיתוח וההתחדשות ולשפר את השירותים, על אף המצב הקשה אליו נקלעה מערכת הבחירות.

מנהל מחלקת מיון ילדים בבית החולים הצרפתי ד"ר ואיל ג'רוס, התחיל את תפקידו בביה"ח לפני מספר חודשים והדבר הראשון שעשה עם כניסתו לתפקיד, היה תכנון ועיצוב מחדש של המבנה והטמעת ערכי ההתנהלות במיון הילדים.

מטרתו הייתה להביא לידי ביטוי את הכלים אשר צבר במהלך התמחותו ברפואת ילדים וברפואה דחופה בבית החולים רמב"ם, כך שכל מטופל יקבל את הטיפול המקצועי ביותר ואת היחס האישי כבר מרגע ההגעה אל מחלקת המיון.

ד"ר ג'רוס למד רפואה באיטליה ואת הסטאז' עשה בבית החולים רמב"ם שבחיפה, מייד לאחר מכן התקבל לעבודה בבית החולים הצרפתי והחל ליישם חידושים לטובת המטופלים.

"אני מאמין ברפואת ילדים ללא כאב וללא פחד, זאת על מנת להעניק לילדים חוויה שמחה ככל האפשר.

בנוסף, למדתי שיטות טיפול מיוחדות להפחתת חרדה אצל ילדים ולשימוש הולם בתרופות נגד כאבים.

תכננו את המיון כך שיספק מענה בטוח ומהיר למטופלים ויוסיף לחוויה הטובה של המטופל על ידי כל האמצעים שברשותנו".

מיון הילדים החדש בבית החולים הצרפתי, נפתח לראשונה ב-18 לאפריל, לאחר תרומה משמעותית וגדולה במיוחד של קרן לידידות והמיון נושא את שמו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, שעמד בראש הקרן שתרמה למעלה ממיליון דולר לצורך הקמתו ומאז ישנה מגמת עלייה חדה במספר הפניות לביה"ח ושיפור ניכר באופן הטיפול ניתן לכל ילד. שביעות הרצון של המטופלים מאז פתיחת המיון היא הרבה יותר גבוהה, ביה"ח מקבל תגובות חיוביות רבות מהמטופלים בחברה הערבית, דבר שלא קרה לפני כן.

המטופלים עוברים חוויה חדשה לגמרי, זאת בזכות המקצועיות של הצוות וההתחדשות של המחלקה במכשור מתקדם ועיצוב חדשני ונעים יותר.

בבית החולים הצרפתי ממשיכים לתכנן פרויקטים חדשים כל הזמן ובקרוב יכניסו למחלקה גם טיפולי טראומה לצד הרחבה של היקף העבודה, הצוות ומגוון הטיפולים שיינתנו במיון.

הישג חשוב נוסף הוא היותו של מבנה מיון הילדים החדש ממוגן והראשון מסוגו בארץ.

בנוסף לכך, ביה"ח הנגיש את כלל המחלקה ללקויי ראייה כך שיוכלו להתמצא בנוחות ובבטחה.

ד"ר נאיל אליאס מנהל בית החולים הצרפתי: "המיון החדש מהווה בעצם עליית מדרגה בכל הנוגע לרפואת חירום בבית החולים בכלל ובנצרת בפרט.

שירותי הרפואה והצוותים כאן מיישרים קו עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים במדינת ישראל.

אמנם יש עוד פערי רפואה אך אין ספק כי מדובר בצעד משמעותי לקראת יצירת שוויון בין תושבי הפריפריה והמרכז.

אני תקווה ואמונה כי המיון החדש הוא הסונית הראשונה בדרך לשיפור הרפואה בפריפריה".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here