חברת "אספן" הבעלים של קניון 'לב העיר' במגדל העמק מקדמת בשיתוף בנק הפועלים  "התחדשות עירונית" עם עיריית מגדל העמק לבניית קומפלקס חדש שישלב מסחר, משרדים ומגורים במקום הקניון הקיים.

ממשיכים לחדש ולהתחדש: קצת יותר מחצי שנה לאחר חתימת "הסכם גג" במגדל העמק שיכניס לעיר השקעות של כמיליארד שקלים לצד בנייה מאסיבית של מאות יחידות דיור בשכונות חדשות, מקדמים בעיריית מגדל העמק בכל הכוח גם תכניות להתחדשות עירונית.

לפני כשבוע  התקיימה פגישה בנושא קידום יוזמה להקמת קומפלקס חדש הכולל חזית מסחרית, משרדים, מגורים, מרחב ציבורי וחנייה תת קרקעית, הכל על הריסות הקניון הסמוך לעירייה במסלול של התחדשות עירונית פינוי-בינוי. הפגישה התקיימה האולם הישיבות של עיריית מגדל העמק והשתתפו בה ראש העיר אלי ברדה ומהנדס העיר אריאל טויטו לצד היזמים גיא אליאס מנכ"ל חברת "אספן" מבעלי הקניון, נציגי בנק הפועלים עו"ד משה כהן-זאדה ואלי מענה, השמאי מוטי זייד ומתכנן המיזם ערן מייבל. במהלך הפגישה הושגו הבנות עקרוניות להמשך קידום הפרויקט.

יש לציין כי היוזמה מצטרפת ליוזמה נוספת, גדולה יותר של "התחדשות עירונית" במרקם הישן במרכז העיר ובשכונות הוותיקות. במסגרת המאמצים התקיימו עד כה מספר פגישות עבודה עם ראשי התכנית הלאומית זאב ביילסקי ראש מטה הדיור וחיים אביטן יו"ר הרשות להתחדשות עירונית במטרה לקדם את הצורך החשוב והדחוף של הרשות 'תוכנית אב עירונית להתחדשות עירונית' במגדל העמק כדי למנוע היווצרות של שתי ערים – אחת חדשה ואחת ישנה. על פי הסיכום הכללי התכנית העתידית אמורה לכלול ביצוע פיילוט במספר מתחמים וביניהם ברחובות "דרך העמק", "רמת יזרעאל" ו-"העצמאות" בחודש הבא אמור להיחתם שלב א' של התכנית שיכלול את המתחם הראשון. מעיריית מגדל העמק מסרו כי התחדשות עירונית היא תכנית חשובה שעושה צדק חברתי וצדק עם תושבי העיר הגרים בשכונות הוותיקות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here