ניצחון מדור לדור

עיריית נצרת עילית ציינה את 9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית, בטקס ממלכתי בהשתתפות נציג קונסול רוסיה בישראל, תושבים, וטרנים ותלמידי בית ספר ע"ש מנחם בגין

 

בסימן 70 שנים למדינת ישראל ו- 73 שנים לניצחון על הנאצים התקיים שלשום, 9 במאי, בנצרת עילית הטקס הממלכתי לציון יום הניצחון של בעלות הברית וסיום מלחמת העולם השנייה.

הטקס התקיים בשכונת שלום, ברחבת האנדרטה לזכרם של הנופלים, בהשתתפות עשרות וטרנים שלקחו חלק בקרבות. הם הגיעו לטקס לבושים במדים ועטורים במדליות ובאותות ניצחון. "אנחנו מאוד שמחים שהעיר נצרת עילית מעריכה ומכבדת אותנו. משמח לראות שגם הדור הצעיר מכיר ומשתתף באירוע," אמרו וחילקו סמלים לבאי הטקס וורד אדום.

הטקס אורגן על ידי האגף לשילוב קהילתי בשיתוף משרד העלייה והקליטה. רגע מרגש היה כאשר יו"ר ארגון הווטרנים בעיר, לב לפידוב, הדליק את המשואה יחד עם נכדו שמשרת בצה"ל, רס"ל דני טופלד. "הדור שהיה מעביר את הלפיד לדור שיבוא, וככה לנצח נישאר חזקים ולא ניתן לכוחות הרשע לנצח אותנו," אמר.

התכנית האמנותית כללה מופע של שלוש מקהלות: "קולות הזהב", "התקווה" ו"ארבל" בהשתתפות דיירי הדיור המוגן. יו"ר ארגון נכי המלחמה, פיוטר אטקס, נשא דברים בשם הלוחמים, ואמר כי הווטרנים גאים לחיות בארץ ולהיקבר באדמת הקודש.

תלמידי בי"ס "בגין" הפריחו בלונים בצבעי כחול ולבן יחד עם המנהלת אילה זלינגר ועם הצוות החינוכי. "זהו יום חג חשוב מאין כמוהו, שמסמל את הניצחון של הטוב על הרע," אמרה זלינגר.

בסיום הטקס המשיכו הווטרנים למסיבת ניצחון, שארגנה עבורם עיריית נצרת עילית במרכז הקהילתי "גורדון".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here