בתי משפט קהילתיים במגדל העמק
קרדיט תמונה: freepik

פרויקט חדשני במגדל העמק יחל לפעול במטרה לצמצם את תופעת הפשיעה החוזרת ושיקום העוברים על החוק בשירותים קיימים כתחליף לעונשי מאסר קצרים

פרויקט חדשני במגדל העמק העונה לבית משפט קהילתי יחל לפעול בעיר. מספר בתי משפט קהילתיים יפעלו במספר אזורים בארץ במטרה לצמצם את תופעת הפשיעה החוזרת על ידי שיקום העוברים על החוק באמצעות שימוש בשירותים ובמענים הקיימים בקהילה המקומית כתחליף לעונשי מאסר קצרים.
הפרויקט החדשני יופעל בשותפות בין בתי משרד המשפטים, הנהלת בתי המשפט, משטרת ישראל, משרד העבודה והרווחה והרשויות המקומיות באמצעות אגפי השירותים החברתיים בהובלת הג'וינט – אשלים. התוכנית מיועדת ליצירת שנוי במעגל התערבות פרטני משפחתי, במעגל המערכתי ובמעגל הקהילתי.

בתי משפט קהילתיים במגדל העמק
קרדיט תמונה: freepik

בפגישה שהתקיימה עם מנכ"ל העירייה ומנהל האגף לשירותים חברתיים הוחלט להפעיל את התכנית במגדל העמק בליווי צוות היגוי שיבחן את הסוגיות המקצועית.
זוהר ארקמן, רכזת בתי משפט קהילתיים בצפון, הסבירה על הפרויקט: "בית משפט קהילתי הוא מודל שפועל בארה"ב. בארץ אומץ מודל זה בהתאם להחלטת הממשלה בבאר שבע, תל אביב, נצרת ובעתיד בירושלים וחיפה. בית משפט מהסוג הזה מקביל לבית משפט השלום וכל צד יכול לבקש להעביר את ניהול התביעה בתנאי שיש קבלת אחריות ורצון לשינוי משמעותי. המשפט מנוהל כצוות להכנת תכנית שיקום ופיקוח. היתרון הוא שהתביעה לא מבקשת מאסר בפועל".
סגן ראש העיר דורון אלחרר: "הפרויקט הזה מועיל נותן כלים והכשרה, ונותן למשתתפים הזדמנות להתבסס בחיים והכי חשוב נותן את היכולת להאמין בעצמך ותקווה למשתתף ולבני משפחתו".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here