סיכום תש
דוברות עיריית מגדל העמק

עשרות תכניות, מאות מתנדבים ושיתוף פעולה פורה בין אגפי העירייה הוביל את מגדל העמק לאחת הערים המובילות בתחום ההתנדבות ולזכות פעמיים באות קהילה מתנדבת מצטיינת

היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים,  בעיריית מגדל העמק, בניהולה של אילנה פרץ עייש סיכמה את פעילותה בשנת תש"ף שנה שלוותה באתגרים רבים שמגפת הקורונה הציבה בפניה.

מגדל העמק התברכה במתנדבים רבים, צעירים ומבוגרים, המשקיעים מזמנם וממרצם, עוסקים במגוון רחב של פעילויות התנדבותיות ובכך תורמים לרווחת התושבים ולשיפור איכות חייהם.

סיכום תש"פ במגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

הפעילויות המרכזיות שנעשו בתחום ההתנדבות, בשנה החולפת כללו את הטמעת ערך הנתינה וההתנדבות בקרב תלמידים, תושבים, ארגונים ומוסדות באמצעות דרך יום המעשים הטובים – בכל בית ספר נבחרה תוכנית תהליכית מתחילת השנה בנושאים- איכות הסביבה, שילוב בין דורי, אמץ לוחם, אימוץ עולים והכרת השונה, תוכנית מעגלי נתינה – פעלה בבתי הספר "נופים" ו"פסגות" כאשר מטרת התוכנית להרחיב את מעגלי הנתינה בקהילה שהתוכנית עובדת בשלושה מישורים בהתנדבות אחד לאחד, התנדבות קהילתית והתנדבות יחד עם הורים. השנה בתוכנית מעגלי נתינה השתתפו גם המורים שהיוו מודלינג לתלמידים, תוכנית "הלפי" לגיוס מתנדבים ממפעלים – תוכנית שהחלה בעיר השנה במסגרתה גויסו מתנדבים ותרומות לנזקקים ממפעלים מחוץ לעיר. בנוסף, גויסו מתנדבים באמצעות מנשרים דיגיטליים, והיחידה להתנדבות שווקה באמצעות סרטונים בפייסבוק, סיוע בשיפור איכות חיים של משפחות המטופלות ברווחה באמצעות סיפוק צרכים בסיסיים, תיאום ואיגום משאבים בין הארגונים ומתן סיוע מידי למשפחות שנקלעות למשבר באמצעות המגזר השלישי. בנוסף, מפעילים את תוכנית "ידי זהב" לשיפוץ בתי משפחות המתגוררות בדיור ציבורי, תוכנית "תנופה" לשיפוץ בתי נזקקים, חגיגות ימי הולדת לאנשים ללא עורף חברתי ותוכנית "פותחים שולחן לשבת" המעניקה תשומת לב לאוכלוסייה ללא רשת חברתית ועוד.

סיכום תש"פ במגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

פעילות היחידה להתנדבות כוללת גם את עידוד נתינה והתנדבות חד פעמית, פעילות המתבצעת באמצעות פרסום קול קורא לתושבים להתנדב ולקחת חלק במיזמים עבור אוכלוסיות וקהילות ביישוב כמו: עוגה באהבה לקשישים, לקהילת בני מנשה ולקהילת החירשים, אירועים משפחתיים כמו בריתות, בר מצווה וחתונות למי שידו אינו משגת ועוד.
יחד עם זאת, במיוחד בתקופת ה"קורונה" ביחידה ממשיכים לבסס את החוסן והמוכנות של מערך המתנדבים לשעת חירום. הכשרת ארבעת צוותי חילוץ בנושא מודיעין אזרחי. הקמת סיירת מתנדבים בעיר בעקבות משבר הקורונה לסיוע לתושבים בקניית מזון, ותרופות לתושבים בבידוד או בקבוצות סיכון, בהסעת נזקקים לטיפולים בבתי חולים, גיוס מוצרי חשמל וביצוע תיקונים בבתי קשישים ונזקקים ועוד.

את שנת הפעילות תש"ף סיכמה אילנה פרץ עייש: "כל הפעילות הענפה הזאת לא הייתה יכולה להתממש ללא תמיכתו ועידודו של ראש העיר אלי ברדה שנושא ההתנדבות קרוב ללבו והוא מעורב בכל מה שקשור לתחום זה. אני מודה לאלי בקסיס סגן ראש העיר ומומי בן סימון מנהל אגף הרווחה על הרוח הגבית שמוענקת לאורך השנה,  למלי אליגוב ראש מנהל החינוך על השותפות רבת השנים עם היחידה להתנדבות ולאהובה ג'ובני חגי ראש מדור קהילה על הליווי המקצועי והעזרה בקידום תחום ההתנדבות".

סיכום תש"פ במגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

אלי בקסיס, סגן ראש העיר והממונה על הרווחה הוסיף: "מגדל העמק היא עיר מתנדבת, קהילתית שמדברת הלכה למעשה ערבות הדדית. אני מודה לכל השותפים שלוקחים חלק בעשייה ההתנדבותית".

אלי ברדה ראש העיר סיכם: "הזכייה הכפולה באות "קהילה מתנדבת מצטיינת" היא מחמאה ערכית גדולה לרשות ולתושביה. יבורכו המתנדבים אשר בפעילותם ההתנדבותית למען הזולת נארגת מסכת נפלאה ומרשימה שמייצגת את דמותה היפה של החברה בישראל.  השנה ראינו את החשיבות הרבה בטיפוח והעצמה של מערך המתנדבים שבאה לידי ביטוי בסיוע החיוני של עשרות מתנדבים לתושבים במהלך הגל הראשון והשני של מגפת הקורונה. זאת ההזדמנות להצדיע למתנדבים ולומר לכולם תודה רבה".

סיכום תש"פ במגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here