קרדיט Freepik.com

עבירות מס, הלבנת הון ופשעים פיננסיים אחרים מאיימים על האינטרסים האסטרטגיים, הפוליטיים והכלכליים של מדינות מפותחות ומתפתחות כאחד. הם גם מערערים את אמון האזרחים ביכולתן של ממשלותיהם לגרום למשלמי המיסים לשלם את המיסים, ועלולים לשלול מהממשלות הכנסות הדרושות לפיתוח התשתיות. עבירות מס הבלתי חוקיות עשויות להיות פליליות או מנהליות. אם העבירה עוברת על החוק הפלילי, היא מרמזת גם על קיומן של עבירות מס מנהליות. חוק המס הכללי קובע כי מקום שהפרות עלולות להוות פשע, על המינהל להימנע מהמשך הליכים עד למתן פסק דין סופי של הרשות השופטת. במקרים בהם קיים חשש לתביעה, תמיד תדאגו לייצוג הולם.

הבדלים בין עבירות מס פליליות למנהליות

במקרים של עבירות מס, הן העבירה הפלילית והן העבירה המנהלית, מחייבת קיומה של עבירה על דיני המס. מה שקורה הוא שעבירה יכולה לפעמים להוות פשע. במקרה זה אנו מדברים על פשע הונאת מס או במובן וולגרי יותר, פשע מס. או שהיא לא יכולה להיחשב כעבירה בכלל, ובמקרה זה אנו מדברים פשוט על עבירה מנהלית.

הבדל מהותי בין שתי העבירות הוא שעבור עבירות מס מנהליות הענישה בדרך כלל עבור רשלנות פשוטה, בעוד שעבירת המס פלילית מחייבת, כפי שאנו יודעים, התרחשות של מרמה בכוונת תחילה. למרות שיש השלכות כבדות על הנישום בשני המקרים, ההבדל בין עבירות מס פליליות לעבירות מנהליות, הוא פורמלי בלבד והוא משפיע על הגוף המוסמך להעריך את קיומה של העבירה ולקבוע את הליכים נגד הנישום.

בעוד שקיומן של עבירות מס פליליות מוכרזות על ידי הגוף השיפוטי בבתי המשפט, עבירות מנהליות מוערכות על ידי הגורמים המוסמכים של מינהל המיסים, לא שיפוטיים אלא מנהליים. ההליך המשמעתי חייב להתאים לכללי המשפט הפלילי במקרה של פשיעה והמשפט המנהלי במקרה של הפרת מס. לעולם לא ניתן להעניש עבירה מנהלית במאסר, בניגוד למה שיכול לקרות בעבירת מס פלילית. במקרה בו בית המשפט אינו מוסמך לשפוט את ביצוע פשע כזה של נישום, התיק חוזר למינהל על מנת שימשיך בהליך המשמעתי על בסיס העובדות שהוכחו בהליך השיפוטי. במקרים של משפט מנהלי ייצוג בשומות אזרחיות על ידי עורך דין לענייני מס, הכרחי כדי לדאוג להפחה ככל הניתן בענישה ובקנסות.

עונשים על העלמת מס

עבירות מס דוגמת הלבנת הון צפויות לעונש של מאסר בפועל וקנס כבד בנוסף לתשלום מיסים עצמם. להלן כמה עונשים פליליים נפוצים עבור סוגים ספציפיים של עבירות מס:

  • מרמה והונאה – עבירה פלילית שגוררת עד 3 שנות מאסר.
  • מצג שווא או הסתרת מידע פיננסי- עבירה פלילית עם עונש מאסר שנתיים או קנס פי שניים וחצי מהתשלום המקורי.
  • אי תשלום מיסים- עבירה פלילית עם עונשים של עד 3 שנות מאסר וקנסות כבדים.

בכל הליך משפטי או מנהלי, המתנהל מולכם על ידי רשות המסים, אל תחכו לרגע האחרון, תדאגו לייצוג הולם בידי עורך דין לענייני מס. עמית זיו, הוא עורך דין בעל ניסיון רב שנים, המתמחה בעבירות מס והעלמת מס, ומכיר את כל היטב את הדקויות הכלכליות ואת הפעילות של ישות משפטית. עמית זיו הוא הכתובת עבורכם, בין עם תזדקקו לייעוץ ובין עם לייצוג הולם מול רשויות המס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here