קרדיט: יחצ

שני פרוייקטים ראשונים בסידרה של חלוקת עשרות לפטופים של  Dynabook(לשעבר טושיבה) לתלמידים נזקקים, הסתיימו בהצלחה בנתיבות ובקריית שמונה. מאחורי המיזם עומדות עמותת פ.ש.ר ועמותת ׳המזל מאיר לכל ילד׳ (בהקמה) והרוח החיה היא שרון סיני יאיר, לשעבר מנהלת בחברת הבנייה דניה סיבוס, שבמהלך שנת הקורונה החליטה להסב את כישוריה ונסיונה לטובת תרומה לקהילה. ״נכון לתחילת שנת הלימודים תשפ"א לרבע מהילדים במדינה, לכ-375,000 תלמידים, לא היה מחשב כלל והיה ברור לי שצריך לעשות מעשה״, היא אומרת. סיני יאיר  הקימה עמותה חדשה והתחברה לעמותת פ.ש.ר הפועלת בתחומים משיקים. ביחד החלו בהובלת המיזם "מחשב נייד לכל תלמיד". המשימה: צמצום פערים חברתיים ומתן שוויון הזדמנויות לכלל תלמידי מדינת ישראל, המתגוררים בפריפריה החברתית והגאוגרפית באמצעות הענקת מחשב נייד חדש אישי ואיכותי לכל ילד לאורך תקופת הלימודים, כולל כל התוכנות הנדרשות  וחיבור מובנה לאינטרנט ל- 3 שנים. 

קרדיט: יחצ

״רצינו לאפשר לכל תלמיד הזדמנות שווה ליכולת לימודית, חברתית ותקשורתית עם מערכת החינוך והסביבה. העמותה שמה לנגד עיניה צורך בסיסי וחשוב זה על מנת להביא לצמצום הפער החברתי והדיגיטלי ולשוויון הזדמנויות לכלל ילדי ישראל״. סיני יאיר מדגישה כי המחשבים מוענקים במתנה, ללא פיקדון וללא כל תנאים נוספים. 

לטובת הפרוייקט מיפתה סיני יאיר את כל היישובים בישראל, תוך בחינה של מגוון מדדים חברתיים כלכליים ואחר כך מיפוי של כל בתי הספר ביישובים שנמצאו בתחתית הרשימה. במקביל נבחנו מספר ספקים שעמדו בקריטריונים של משרד החינוך והזוכה הייתה חברת Dynabook, שמיוצגת בישראל על ידי חברת מפעיל, שגם אחראית על חלוקת המחשבים, התפעול והשירות לתלמידים. מי שאחראי על הפרוייקט ומוביל אותו מיומו הראשון הוא: אהרון לאוטמן, נציג מכירות Dynabook בישראל, שגם התאים את הדגם הייעודי לצרכים היחודיים שעלו מה״שטח״.

את הכספים לפרוייקט החשוב מגייסת העמותה בעיקר באמצעות תרומות מחברות ונשות ואנשי עסקים מובילים בארץ ובעולם שתומכים באג'נדה לצמצום פערים חברתיים ומתן הזדמנות שווה לתלמידי ישראל . 

העמותה אף דוגלת בשיתופי פעולה עם מחלקות הרווחה והחינוך בעיריות לגייס אותן למען הילדים.

בימים אלו התקיימה חלוקה ראשונה של מחשבים (כולל חיבור לאינטרנט) בבית הספר היסודי, יצחק רבין שבנתיבות ובבית הספר לחינוך מיוחד רננים שבקריית שמונה. ״אין לתאר את ההתרגשות שלנו ושל הילדים״ אומרת סיני יאיר. ״הילדים כל כך שמחו והתלהבו וזה נתן לכולנו הרגשה של סיפוק אדיר. הרגשתי שהגענו למקום הנכון ולתלמידים שבאמת זקוקים לנו״. 

סיני יאיר מציינת כי היעד שלה לשנה הקרובה הוא חלוקה של 2000 מחשבים. ״היום, הספר והמחברת כמעט ולא רלוונטיים. הכל נעשה דרך המחשב : בבית הספר, באוניברסיטה , בעבודה. הפער גדל והתעצם בתקופת הקורונה בשכבות החלשות, והוא  ילווה את התלמידים הללו מבחינת השכלה היום ובעתיד במיומנויות וברמת השתכרות בשוק העבודה. בראייה לעתיד  וכדי למזער את הפגיעה צריך להגדיל את ההשקעה בצמצום הפערים כי הילדים של היום הם דור המחר״.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here