עסקאות בינלאומיות והקשר למיסוי בינלאומי
קרדיט pixabay

מיסוי בינלאומי מהווה שילוב בין דיני המיסוי בישראל, דיני המס הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, המיסוי המדובר מושפע באופן ספציפי מהאופי של הפעילות העסקית והמטרות של האדם העומד מאחוריה. אין ספק כי כיום עולם העסקים משתנה ולא מעט סכומי כסף עוברים בין מדינות העולם בשל עסקאות חוצות גבולות ועל כן, יש צורך ליצור כללים במיסוי בינלאומי וזאת בכדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כסף שיוצר ממדינת ישראל וכסף שנכנס למדינת ישראל.

מהי שיטת המיסוי בישראל?

עד שנת 2003 בישראל הייתה נהוגה שיטת המיסוי הטריטוריאלית. על פי השיטה המדוברת מוסו כל ההכנסות אשר הופקו בגבולות המדינה בין אם על ידי תושבי ישראל ובין אם על ידי תושבי חוץ. בינואר 2003 מדינת ישראל יישרה קו עם שיטת המיסוי אשר נהוגה בחלק גדול מהמדינות בעולם וזאת באמצעות רפורמה מקיפה בדיני המס ובין היתר בתחום המיסוי הבינלאומי והחלה למסות לפי השיטה הפרסונלית. כלומר, היא הרחיבה את מעגל ההכנסות אשר חייבות בידי תושב ישראל על ידי מעבר מהשיטה הטריטואלית לשיטה הפרסונלית. בהתאם לשיטה זאת, ימוסה תושב ישראל על כל ההכנסות שלו לרבות אלה המופקות מחוץ לישראל. כמו כן, יהיה זיכוי ממס כפל אשר יבטיח זיכוי ממס זר ששולם בחו"ל.

התפתחויות בתחום המיסוי הבינלאומי

כיום ניתן לראות התפתחות משמעותית בתחום המיסוי הבינלאומי אשר נוגעת למערכות היחסים אשר נרקמות בין שלטונות המס במדינות שונות בעולם. מדובר בשקיפות אשר הולכת ומאומצת כסטנדרט בכל הנוגע לנישומים ולהכנסות שלהם וזאת עם הגידול בקשרים הכלכליים הבינלאומיים. רשויות המס נדרשו לחילופי מידע הדדיים על מנת להחיל את חוקי המס שלהן וככל שהעולם הופך להיות גלובלי יותר כך קל יותר לנישומים להחזיק או לנהל השקעות מחוץ למדינה שבה הם חיים ובהתאם לכך רשויות המס תלויות יותר בחילופי המידע וכך נוצרו מנגנונים נוספים לחילופי מידע בנושאי מס.

בשנת 2014, מדינת ישראל חתמה עם ארה"ב על הסכם FATCA. מדובר על הסכם שמכוחו ישראל התחייבה לחייב את הגופים הפיננסיים לאסוף מידע אודות בעלי חשבון אמריקאים ולהעביר את המידע לרשות המיסים בישראל.

כיצד משרד רואה חשבון מתכנן מיסוי בינלאומי?

אין ספק שכיום יש הסכמים שונים הנוגעים למיסוי בינלאומי וכן העברת מידע רבה של מדינות שונות אודות מיסוי ועסקאות בינלאומיות המתבצעות בהן ועל כן, אם העסק שלכם מבצע לא מעט עסקאות מחוץ למדינת ישראל, חשוב מאוד לבחור רואה חשבון מקצועי ומומחה בתחום מיסוי בינלאומי אשר יתכנן לכם את המיסוי הבינלאומי בצורה הטובה ביותר. אין ספק כי השוק הישראלי כיום עובר מהפכה של ממש ובגין זאת לא מעט גופים עסקיים פועלים בזירה הבינלאומית ועל כן, מיסוי בינלאומי עם מומחה הוא חובה שכן רק הוא יספק מענה ראוי למלוא האתגרים תוך אפיון הפעילות העסקית וכן גיבוש אסטרטגיית מיסוי יעילה.

תכנון המיסוי יתבצע בהתאם לבדיקת העסקאות המתבצעות במדינות שונות וחוקי המס הן בישראל והן במדינות המדוברות הנוגעים למיסוי בינלאומי. לא פעם מומחה מס ייעץ לכם לא לבצע עסקה כזאת או אחרת בשל מס גבוה מדי שתשלמו עליה. מתוך הכרות עם אמנות המס הקיימות ומתוך הבנה בתחום, משרד רואה חשבון בתחום מיסוי בינלאומי יסייע לכם לשלם את המס המינימלי אודות כל עסקה שהעסק שלכם מבצע מחוץ לישראל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here