מכשירים את דור העתיד: ד"ר איתי מלק, ד"ר גיא צברי ורון לוי | קרדיט צילום - באדיבות דוברת מכללת אורט בראודה

עמותת עתידים בשיתוף המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שבכרמיאל באמצעות המרכז לנוער שוחר מדע שבמכללה, פותחים בימים אלה את תוכנית "להבים"- תוכנית הרחפנים הראשונה של עתידים שנועדה להכשיר בני נוער לתפקידים בתחום הרחפנים בצה"ל. מדובר בתוכנית לאומית פורצת דרך במסגרתה תלמידים ותלמידות בכיתות י' עד י"ב יוכשרו לפתח, לבנות, לייצר ולהטיס רחפנים משוכללים וכך להכין אותם לקראת השתלבות עתידית בתפקידי רחפנות ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל. מעבר להזדמנות להשתלבות בתפקידים מרתקים בצה"ל, התוכנית תאפשר לתלמידים לקבל רישיון הטסה אזרחי מה שפותח להם גם את האפשרות להשתלב בעתיד במגוון תפקידים בחברות הייטק נבחרות.

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה תשמש כגוף ידע אזורי להכשרת תלמידים באזור הצפון, באמצעות צוות מרצים, מומחים בתחומם, שיעבירו הכשרות מעשיות ותיאורטיות לתלמידים. זאת לצד התנסות במעבדות הנדסה מתקדמות הכוללות ציוד אלקטרוני, מדפסות תלת ממד, מכונות, חיישנים ועוד. התוכנית תלווה את התלמידים לאורך כל שנות התיכון (3 שנים, י' – י"ב), במסגרת שבועית קבועה מחוץ לשעות הלימודים, במהלכן יתקיימו סמינרים, תחרויות והאקתונים בתחום.

ד"ר גיא צברי המנהל האקדמי של התוכנית במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ציין: "אני שמח על ההזדמנות לפתוח את המעבדות שלנו בפני בני נוער רבים שיתנסו בבניית רחפנים עם חומרים וציוד שהם המילה האחרונה בתחום".

מיטל שקד, מנהלת תוכנית קדם עתידים: "פתיחת תוכנית להבים היא חלק ממשימה גדולה שמנהלת עתידים בצה"ל קיבלה מהרמטכ"ל- הכפלת עתידים בצה"ל. עולם הרחפנים הוא עולם חדשני שיכול לפתוח דלתות רבות לצעירים וצעירות שיכנסו אליו כבר בתקופת התיכון".

ד"ר איתי מלק, מנהל המרכז לנוער שוחר מדע, הזרוע החינוכית במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה מוסיף ואומר: "בנינו את תוכנית ההכשרה בהתאם לדרישות העדכניות של צה"ל ואנחנו מברכים על היוזמה ושיתוף הפעולה הנפלא עם עתידים, צה"ל ומשרד החינוך. יחד, בשותפות זו אנו פותחים דלתות לתלמידים מצוינים מהפריפריה במחוז צפון ומאפשרים להם הזדמנות להתקבל לתפקידים בקדמת הטכנולוגיה".

את התוכנית מרכזת במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה כרמל ויינגרטן כץ ויתקבלו אליה כ-60 תלמידי כיתות י'-יא' מהגליל שיעברו תהליך מיון קפדני.  להגשת מועמדות ופרטים נוספים ניתן לפנות לכרמל: carmelkatz@atidim.org.il
*ההשתתפות בתוכנית אינה מבטיחה קבלה/מיון ליחידות טכנולוגיות בצה"ל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here