קורסי גמול השתלמות בתחום איכות הסביבה

בשנים האחרונות התגברה מאוד המודעות לאיכות הסביבה והצורך לשמור עליה, הן בקרב הציבור הכללי והן בקרב חברות וארגונים הפועלים במשק. בתוך כך, המחוקק מצא לנכון להוציא תקנות וחוקים שנועדו להבטיח את שמירת הסביבה מבחינות שונות, החל בטיפול בחומרים מסוכנים וכלה בתקנות לפליטת עשן מרכבים. עקב חשיבותו הגדולה של הנושא לחברות וארגונים במשק, מכללת אינטלקט אקדמון מקיימת קורסי גמול השתלמות העוסקים במגוון תחומי איכות הסביבה. לפניכם שתי דוגמאות נבחרות.

קורס איכות הסביבה

במכללה מתקיימים קורסי איכות הסביבה באורכים שונים, אשר עוסקים בצורך של ארגונים וחברות במשק למצוא את האיזון בין פעילות רווחית ומשתלמת, הימנעות מסנקציות וקנסות, שמירה על איכות הסביבה החשובה לכולם, וכן בניית תדמית של ארגון "ירוק" ומתקדם. כך לדוגמא, הקרוס הארוך שלנו באיכות הסביבה נפרש על פני 120 שעות אקדמיות ונועד להכיר את הגרומים המטפלים והמשפיעים על איכות הסביבה. כמו כן, הקורס מיועד להקנות כלים לטיפול במפגעים, ולפתח את המיומנויות הנחוצות לשיפור איכות הסביבה ולתכנון סביבתי. מדובר בקורס חשוב ומרתק העוסק בין היתר במשבר הסביבתי הגלובאלי, בחקיקה והתקנות בתחומי איכות הסביבה למיניהם ובגופים המופקדים על שמירת איכות הסביבה. כמו כן, הקורס עוסק במושגי יסוד באיכות הים, המים והאוויר, מושגי יסוד בחומרים מסוכנים, מבנה משק המים בארץ, תהליכים ורישיונות בתכנון, מושגי יסוד בתכנון הבניה ומושגי יסוד במטאורולוגיה. בנוסף, במסגרת הקורס לומדים על טיפול בתקשורת בעת אירועים הנוגעים לאיכות הסביבה, רעשים והפרעות סביבתיות, חינוך סביבתי, ארגונים ירוקים הפועלים בישראל, ועוד.

קורס חומרים מסוכנים וטיפול בשפכים

המשרד להגנת הסביבה מסתייע בחוקים ובחקיקת עזר, כמו גם במערך אכיפה, על מנת לוודא את הטיפול הנאות בחומרים מסוכנים, המהווים לרוב תוצרים של פעילות תעשייתית. לכך מצטרף גם משרד התמ"ת (הכלכלה) האוכף תקנות שונות שמיועדות לשמור על בטיחות הציבור בכלל והעובדים בפרט בכל הקשור לחומרים מסוכנים. במסגרת חטיבת גמול השתלמות של אינטלקט אקדמון מתקיים קורס חומרים מסוכנים וטיפול בשפכים הנפרש על פני 100 שעות אקדמיות. מדובר בקורס המקיף נושאים רבים וחשובים, כגון בחירת ציוד מיגון אישי במפעלים וטיפול בשפכים מתכתיים, והיכרות עם פעילותו של האגף לפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת.

בנוסף, הקורס עוסק בטיפול בחומרי נטרול, התעייפות החומר באחסון חומרים מסוכנים, אמצעים לטיפול בשפך ודליפה, אמצעי שינוע כמו כלי הרמה ומלגזות, בחירה של חומרים לטיפול בשפכים המכילים מתכות, אמצעי כריזה והודעות במפעל, ומערכות לגילוי אש ולדליפות של חומרים מסוכנים. כמו כן, הקורס עוסק בבחירה של חומרים לטיפול בשפכים הכוללים חומרים נפיצים, חומרים מסוכנים עם מקדם בטיחות גבוה, איסוף מידע ותקנים וכן סימון וסיווג של חומרים מסוכנים, סוגים וטיפולים בפלדות, חומרים בטוחים לשימוש בטמפרטורות גבוהות, ועוד.

אלו היו רק שתי דוגמאות מיני רבות אחרות לקורסי גמול השתלמות הקשורים לאיכות הסביבה ובטיחות. לפרטים נוספים ולהרשמה אל הקורסים הנכם מוזמנים לפנות אל נציגי אינטלקט אקדמון ב- *9233.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here