ישיבת הביקורת טרם התפרצות הקורונה
דוברות עיריית עפולה

כך נקבע בביקורת מוכנות לחירום שקיימה רשות החירום הלאומית (רח"ל) בעיריית עפולה מספר ימים לפני התפרצות נגיף הקורונה.

בעיריית עפולה הנערכת בימים האחרונים במלוא המרץ במסגרת החזרה לשגרה בכל תחומי החיים ובעיקר בתחום החינוך, קיבלו השבוע בסיפוק את תוצאות ביקורת מוכנות לחירום שנערכה בעירייה, מספר ימים לפני פרוץ המגפה, בהן נכתב כי רמת המוכנות של עיריית עפולה לחירום הינה טובה מאוד.

הביקורת שמטרתה להעריך את רמת המוכנות של העירייה למצבי החירום השונים, התבצעה ע"י רשות חירום לאומית (רח"ל) בהשתתפות ועדת מל"ח רשותית ובעלי תפקידים בשעת חירום, גורמי חירום חיצוניים, פקע"ר ומבקרים חיצוניים מהשלטון המרכזי. ברוב הנושאים הנבדקים כגון כוח אדם, חינוך, מזון משכ"ל, פס"ח, ציוד והסכמים לחירום, מכלול מידע לציבור, מים וביוב, דלק, בריאות, רווחה, התגוננות אזרחית ועוד מצאה הביקורת כי רמת המוכנות של עיריית עפולה טובה או טובה מאוד. עוד נכתב בדוח: "קיימת רצינות, אחריות ומוטיבציה של כלל בעלי התפקידים ברשות, החל מראש העיר ועד אחרון בעלי התפקידים הרלוונטיים. דבר זה בא לידי ביטוי גם בהשתתפות הפעילה ובקשב של ראש העיר, לפני ואחרי הביקורת. צוות הביקורת מבקש להודות לכלל בעלי התפקידים בעירייה על הפתיחות ושיתוף הפעולה במהלך הביקורת".

מנכ"ל העירייה שלום שלמה התייחס לתוצאות ואמר: "העירייה מברכת על דוח הביקורת ועל שיתוף הפעולה המלא עם רח"ל ותתייחס במלוא הרצינות לממצאיו והמלצותיו. הודות לניסיונו הרב של ראש העיר אבי אלקבץ בניהול משברים הן כמנכ"ל עירייה והן כראש עיר, עיריית עפולה הייתה הראשונה לזהות את צורכי התושבים, לסייע להם בזמן אמת ולדווח על הנעשה באופן קבוע ורצוף לגורמי החירום השונים. אין לנו ספק כי אילו הביקורת הייתה מתייחסת להתנהלות במהלך משבר הקורונה, היא הייתה מציינת לשבח את העירייה לאור ההתמודדות וההתנהלות עם המשבר במהלכו הוכח שעפולה מוכנה ומתורגלת היטב למצבי חירום".

ישיבת הביקורת טרם התפרצות הקורונה
דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here